09/12/2019 13:54 h.

Nou cicle d'economia circular

Economia circular

Amb tècnics de medi ambient i promoció econòmica

L’economia circular és un model econòmic orientat a l’assoliment de sistemes de producció i consum més eficients i resilients que preservin els recursos dins un cicle continu i n’optmitzin el valor.

Les ciutats, pobles, i ens locals supramunicipals juguen un paper important en l’economia circular i és una oportunitat per a la seva promoció econòmica, per al foment de l’ocupació i per al finançament de nous models de negoci.

Els ens locals poden actuar amb diferents rols. D’una banda com a impulsors, aplicant l’economia circular no només en compra verda, sinó també en la forma de coordinar i gestionar processos i recursos que tinguin internament. Per altra banda com a facilitadors, promovent la sensibilització i/o oferint eines a les empreses per orientar‐se cap a l’economia circular. I també, realitzant accions de sensibilització per als mateixos ciutadans perquè coneguin quin rol es pot tenir com a consumidor/usuari per a promoure el canvi cap a l’economia circular.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona seguim apostant en els nostres objectius estratègics per la promoció de l’economia circular i l’acompanyament al món local en el procés de coneixement, formació i identificació d’oportunitats al voltant d’aquestes temàtiques; per la qual cosa comptem amb el suport expert de la Fundació Fòrum Ambiental.

Pel període 2019-2023, la Xarxa disposa d'un segon Pla de treball d'impuls a l'Economia circular al mon local.

El Pla ha començat els seus passos amb el primer taller del cicle dedicat a l'Economia circular al mon local, coorganitzat entre la Xarxa, la Gerència de Serveis de Medi ambient i el Servei de teixit productiu de la Diputació de Barcelona i la Fundació Fòrum ambiental, amb la dinamització tècnica d'Inèdit.

El primer taller va comptar amb una cinquantena d'assistents, la metitat tècnics municipals de medi ambient i l'altre meitat de promoció econòmica d'ens locals membres de la Xarxa. La propera sessió del cicle es realitzarà el mes de febrer del 2020.

Aquesta primera sessió va servir per fer una immersió en el concepte de forma interactiva i posar en comú els coneixements i experiències dels ens locals assistents.

1. Documentació del PRIMER taller :