13/09/2018 09:58 h.

Per la Setmana de la Mobilitat s'organitzen diversos tallers per un aire més net

Setmana de la Mobilitat 2018

Recursos de la Diputació de Barcelona coordinats per la Xarxa

Amb l’objectiu d’oferir un suport complementari als municipis interessats en participar en la Setmana Europea de la Mobilitat 2018 i donar a conèixer la implicació ambiental pel fet de promoure una mobilitat sostenible en termes de qualitat de l’aire i soroll, la Diputació de Barcelona - sota la coordinació de la Xarxa - organitzarà diversos tallers d'educació ambiental a una desena de municipis.

En col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, s'organitzaràn diverses sessions del tallers Quin soroll fem? Quin aire respirem? , que consisteix en escollir dos punts per realitzar mesuraments amb un sonòmetre; un mesurament en un punt amb trànsit elevat de vehicles, i un altra a la zona tranquil·la escollida, sense cotxes. Els participants ompliran la fitxa de registre anotant els resultats dels mesuraments, i definint la font de soroll detectada, i classificant les mesures dins el rang de l’escala de decibels.

També s'organitzarà el taller Pedalem amb energia i per un aire més net que té com a objectius descobrir el potencial de les energies renovables i comprovar com es poden fabricar productes amb l’energia generada amb les bicicletes, promoure l’ús de transport alternatius com la bicicleta per promoure hàbits de mobilitat més saludables, reduir la contaminació atmosfèrica i millorar tant la qualitat de l’aire, com la contaminació acústica i la salut de les persones i reflexionar sobre els efectes sobre la nostra salut de l’ús excessiu del transport motoritzat.

Els participants a l'activitat podran o bé fabricar granissats de llimona o una paperina de crispetes de blat de moro amb petits electrodomèstics que funcionen amb l’electricitat generada pedalant a les bicis generadores. Es tracta d’una activitat que permet la participació activa dels assistents alhora que vehicula conceptes relatius a sostenibilitat com les energies alternatives, la mobilitat sostenible i un aire més net.

Cal saber que un aire net és un requisit bàsic per a la salut humana. La font més important de contaminants a l’atmosfera és la crema de combustibles pel transport i la generació d'electricitat i a les ciutats, més del 50% de la contaminació atmosfèrica és deguda al transport.

Per tant, desplaçar-se a peu o en bicicleta i l’activitat física en general millora la salut de les persones. Mentre caminem o pedalem estalviem energia i per tant estalviem també que es contamini l’aire que respirem.

Podeu veure l'agenda amb tots els tallers a l'enllaç.