28/07/2021 12:00 h.

Resiliència dels serveis urbans al canvi climàtic

Resultat de la sessió monogràfica

El grup de treball d'adaptació i resiliència al canvi climàtic de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat va dedicar la darrera sessió de forma monogràfica a compartir coneixements sobre exemples de com planificar la resiliència del serveis urbans a les ciutats i un cas pràctic aplicat a la planificació i la gestió del clavegueram davant l'emergència climàtica.

Foto: Desbordament del riu Congost a Granollers durant el temporal Glòria. Ajuntament de Granollers.

La resiliència urbana és la capacitat de les ciutats i pobles de prevenir, o en els casos que sigui inevitable, minimitzar l’impacte de les situacions d’emergència excepcionals i recuperar-se tant aviat com sigui possible. Els serveis urbans poden ser molt sensibles als nous riscos associats al canvi climàtic i per tant cal planificar i gestionar la resiliència d'aquests serveis, especialment en serveis ambientals com els del cicle de l'aigua.

Aquesta sessió va aportar un primer coneixement sobre la matèria a partir de l'experiència i suport que ofereix el Servei d'equipaments i espai públic de la Diputació de Barcelona i l'aplicació pràctica que s'ha realitzat a l'Ajuntament de Granollers.

A la segona part, es va poder conèixer a fons com es planificar i es gestiona el servei de clavegueram de Barcelona davant el repte del canvi climàtic.

Podeu consultar els resultats de la sessió a continuació o a l'enllaç a la web de la Xarxa.

Grup de treball d'adaptació  i resiliència al canvi climàtic. Monogràfic sobre Resiliència dels serveis urbans

Organitzat per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i el Pacte d'Alcaldies pel Clima i l'Energia.

Sessió en línia, 29 de juny del 2021

Com millorar la resiliència dels nostres municipis enfront esdeveniments imprevistos. Laura Guerrero, tècnica del Servei d’Equipaments i Espai Públic de la Diputació de Barcelona

Article: Com millorar la resiliència dels nostres municipis enfront esdeveniments imprevistos

El pla local de resiliència urbana i la seva gestió a Granollers. Josep Lluís Castell, director de Transició Verda i Resiliència de l'Ajuntament de Granollers