05/12/2017 10:39 h.

Trobada de la les xarxes de municipis per la sostenibilitat a València dins de Conama 2017

La Xarxa comparteix experièncias amb altres xarxes de ciutats

Del 27 al 29 de novembre es va celebrar CONAMA LOCAL 2017 a València,  el congrés de referència sobre la sostenibilitat de les ciutats. La reunió de València continua el camí dels anteriors trobades celebrades a Màlaga, Granada i Vitòria per abordar temes com l’adaptació al canvi climàtic, la renovació urbana, la transició energètica, la mobilitat o la creació de ciutats mes verdes amb la reunió d’un centenar d'experts i professionals interessats en l’aposta d’unes ciutats més sostenibles.

Des de la Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat es va organitzar la Trobada de la les xarxes de municipis per la sostenibilitat i en una taula rodona sobre El paper de les xarxes de ciutats com a motor de canvi. A la trobada hi van assistir representants de les xarxes valenciana, balear, catalana, basca, navarra y cordobesa.

Pel vostre interès, us adjuntem les presentacions recopilades en aquesta trobada de xarxes.

Presentacions xarxes:

La Diputació de Barcelona, com a institució patrocinadora, va participar en diferents presentacions i grups de treball, com ara la trobada de diputaciones, els grups d'adaptació al canvi climàtic, integrat per representants de l'administració, l'empresa, l'acadèmia i el tercer sector, i que analitza l'impacte de les polítiques d'adaptació al canvi climàtic en el món local, o el d’Educació ambiental. També va participar en diverses sessions com ara la mobilitat com a vector de transformació de la ciutat, el foment de l'economia circular en les ciutats o sobre la innovació i replicabilitat de projectes europeus en ciutats, entre d’altres.

l programa de Conama Local, organitzat per la Fundació Conama, inclou la presentació d’experiències així com reptes de futur que afronten les ciutats a partir del marc de la Nova Agenda Urbana de la ONU i els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni, així com aspectes com l’escalfament global i l’economia circular com a reptes principals de la societat del segle XXI.

El lema de l’encontre de València és “Les ciutats connecten neutralment” i fa referència a la necessitat que tenen de reduir la seva petjada ecològica i d’harmonitzar la seva relació amb l’entorn més proper.