31/05/2022 17:13 h.

Visita a l'Hort del mercat municipal de la Vall d'Hebron

Resultats de la trobada per conèixer aquest singular projecte d'hort comunitari.

El Grup de treball de Polítiques Alimentàries Sostenibles es va trobar el passat 19 de maig, en aquesta sessió organitzada per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, amb el suport tècnic de la Cooperativa Tarpuna.

La visita va constar de dues parts, en la primera, dues de les persones responsables del projecte "Coberta Verda agrícola del Mercat de la Vall d’Hebron i Teixonera", van ensenyar les diferents parts de l'hort, com està construït i les seves especificitats. La coberta consta també d'unes plaques fotovoltaiques que ocupen una bona part de la paret del terrat. Un altre dels aspectes remarcables és que aquest hort comunitari genera compostatge propi, gràcies a donacions de residus de matèria orgànica del mercat i a una màquina que n'accelera el procés.

Coberta verda del Mercat de la Vall d'Hebron

A la segona part de la jornada es van exposar els detalls tècnics del projecte, com és la contractació, el funcionament intern, les iniciatives que funcionen molt bé i també els impediments que han sorgit en el camí. Durant l'exposició, es va fer èmfasi amb el valor de cohesió social que exerceix aquest tipus de projecte i les oportunitats d'integració que se'n esdevenen.

També es va recalcar el gran esforç de gestió dels diferents grups, amb dinàmiques i maneres de pensar diverses i com d'important és reforçar que és un projecte comunitari, obert i inclusiu.

Al final de la sessió es van compartir algunes experiències dels tècnics dels ajuntaments participants: els entrebancs amb els que s'havien topat i altres aprenentatges de les seves vivències amb horts comunitaris.

Podeu consultar tota la informació de la sessió en aquest enllaç.