Cicle de vida dels documents
Fa unes dècades s’acostumava a dir que els documents, com les persones, tenen un cicle de vida: són les fases que viuen els documents des de la seva creació fins a la seva conservació permanent o eliminació.
Al respecte la Llei 10/2001 d’arxius i documents identifica tres fases:
-Activa: correspon a la documentació administrativa que una unitat utilitza habitualment en les seves activitats.
-Semi-activa: un cop closa la tramitació ordinària, la documentació té un ús esporàdic.
-Inactiva o històrica: quan el document ha perdut el valor administratiu o legal, però se’n reconeix el patrimonial, cultural o històric.
Avui dia, gràcies en bona part a l’administració electrònica, s’ha modificat aquesta visió del cicle vital, i es parla més aviat de registre continu dels documents (“record continuum”).
Foto: AGDB
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.