Sistema d'informació de Serveis Socials DiBa Hèstia



Què és | Objectius | Com funcionaServei d'atenció telefònica als equips professionals de serveis socialsQui ho pot demanar | Com es demana


Bases del programa DIBA-Hèstia i les seves condicions d'ús.

La Junta de Govern de la Diputació de Barcelona va aprovar el passat 10 de març de 2022 les Bases del Programa DIBA-HÈSTIA que regulen les relacions entre la Diputació de Barcelona i els ens locals usuaris del Sistema d’Informació de Serveis Socials DIBA-HÈSTIA.                                                             

Alhora, us recordem que teniu a la vostra disposició l’eina de suport que es troba en el mateix programa (flotador) per totes aquelles peticions relaciones amb incidències de registre, modificació de dades de l’expedient i fitxes personals, peticions de llistats, i/o traspàs d’expedients entre professionals motivats per la baixa del servei d’un/a professional, o el canvi d’organització. 

Restem a la vostra disposició per tal d'aclarir qualsevol dubte al respecte a la bústia de suport de l'equip DIBA-Hèstia - suportdiba.hestia@diba.cat.

Video tutorial sobre resolució d'incidències d'accès a Hèstia

 

 

Què és

L’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona,  entre els seus objectius estratègics, ha de dotar als ens locals de la província de les eines necessàries per a acompanyar-los en la millora de la capacitat de planificació, organització i gestió dels serveis socials bàsics.

Des de 1996 es posa a disposició dels ens locals eines de suport amb la voluntat d’avançar envers un sistema d’informació i gestió dels serveis socials bàsics potent, fiable i funcional que acompanyi a la tasca dels equips directius i professionals de l’àmbit. 

El Sistema d’Informació DIBA-Hèstia té per finalitat facilitar el registre i la gestió d'expedients de serveis socials bàsics, l'obtenció de memòries, informes socials, la gestió de l'agenda, l'accés a consultes via oberta, l'elaboració d'informació de suport a la planificació, la gestió i presa de decisions del servei/ABSS

 

  

Les principals funcionalitats es concreten en: 

  • Sistematitzar la recollida i  tractament de la informació relativa a l’expedient d’intervenció.
  • Disposar d’un magatzem de dades amb tota la informació relativa a la història social de cada persona. 
  • Facilitar l’organització i coordinació dels diferents perfils professionals.
  • Agilitar i automatitzar els processos d’extracció d’informació per a reporting estàndard (elaboració de memòries, etc).
  • Facilitar la interoperabilitat amb d’altres plataformes per a l’intercanvi de dades.

 

Objectius

  • Oferir als ens locals i als equips professionals un acompanyament integral en la implantació del sistema de gestió de la informació dels serveis socials bàsics, Hèstia (programari, instal·lació, seguiment tecnològic i funcional, sensibilització i formació en l’ús de l’aplicació).
  • Sistematitzar els processos de recollida i tractament de la informació relativa a l'expedient social. 
  • Disposar d’un magatzem de dades amb tota la informació relativa a la història social de cada persona. 
  • Facilitar l’organització i coordinació dels diferents perfils professionals mitjançant el mòdul d’agenda. 
  • Agilitar i automatitzar els processos d’extracció d’informació.
  • Afavorir l’accés a la informació per a la planificació i la presa de decisions. 
  • Atendre consultes ad hoc als i les professionals. 
  • Facilitar la interoperabilitat amb d’altres plataformes.
  • Recollir les necessitats dels ens locals i sistematitzar-les per al desenvolupament de l’aplicació.

 

Com funciona

Des de la Diputació de Barcelona es presta suport i atenció directa a l’usuari/a en l’àmbit funcional de l’eina, la gestió d’accessos i gestió d’expedients, amb l’objectiu de facilitar el registre de la informació i la sistematització de les dades a recollir.

Alhora, col·labora amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (Generalitat de Catalunya),  i el Consorci AOC, en la proposta de millores a l’aplicació —RUDEL, pobresa energètica, etc.—, aplicant l’experiència en l’àmbit de serveis socials i traslladant el treball diari amb els serveis socials de la província de Barcelona.

L’aplicatiu s’acompanya del següent suport:

  • Suport tècnic: 
    • Accions de millora organitzativa. Suport en la millora de criteris de registre al Sistema d’Informació de Serveis Socials- Hèstia. Producte inclòs al Catàleg de serveis que ofereix la Gerència de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona, adreçat a les ABSS de Serveis Socials Bàsics.
    • Acompanyament puntual a la millora del registre a l’aplicació Hèstia.
    • Participació en sessions de reenginyeria dels processos d’atenció, als serveis socials bàsics, amb impacte al Sistema d’Informació Hèstia.
    • Formació. Es realitzen accions de capacitació a les persones usuàries de l’aplicació amb la voluntat de millorar la cultura de registre i avançar cap a un major i millor ús de l’aplicació.
    • Sessions de suport a les Àrees Bàsiques de Serveis Socials en els àmbits de: 
    • Suport inicial i coneixement de l’aplicació
    • Sessions de resolució de dubtes
    • Formació en la bateria d’eines
    • Acompanyament al canvi d’estructura organitzativa. Hèstia permet adaptar la configuració de l’organització dels equips a l’aplicació.
    • Col·laboració en les millores a l’aplicació (agenda, registre d’ajuts d’urgència social per a subministraments de l’habitatge, revisió variables RUDEL, etc).
    • Càpsules informatives, distribuïdes durant tot l’any.
  • Suport en el registre mitjançant les següents eines: 

 

Servei d'atenció telefònica als equips professionals de serveis socials

Suport en incidències i peticions mitjançant: 

  • Suport a la resolució de dubtes i incidències a través de la pròpia aplicació (ubicada a la barra  principal de navegació de l'aplicació Hèstia). 
  • Correu electrònic de suport: suportdiba.hestia@diba.cat
  • Telèfon de suport de caire funcional: 934 049 081

 

Qui ho pot demanar

Ajuntaments, consells comarcals i mancomunitats que formin una  Àrea Bàsica de Serveis Socials.

 

Com es demana

La relació es formalitza mitjançant l’adhesió a les Bases del Programa DIBA-Hèstia i les seves condicions d’ús i l’acceptació del seu clausulat, efectuat per l’òrgan competent de l’Ens local.

Els Ens Locals ja adherits anteriorment al Conveni no han de tornar adherir-se a les presents Bases.

En canvi, per als Ens Locals que vulguin adherir-se per primera vegada, la secretària o secretari de l’Ens Local haurà de trametre a la Gerència de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona una diligència de l’acord d’adhesió a les presents Bases.

Els ens locals interessats han de seguir els següents passos: