Xarxes socials i comunicació cultural. La necessitat d’una estratègia global en els municipis

Comparteix
30/06/2021 - 01/07/2021

Edició virtual. Plataforma Zoom

La necessitat d'una estratègia global en els municipis', amb l'objectiu principal de remarcar la necessitat de treballar les xarxes socials com a part integral de la comunicació dels municipis, així com inserir-les dins del pla de comunicació municipal. Des d’aquest plantejament s’incidirà en la vinculació de les xarxes socials amb la comunicació municipal, així com en la necessitat d’una visió integral de la comunicació municipal i el treball transversal amb els diferents departaments municipals de comunicació.
 

La pregunta clau: com podem fer arribar a la població les nostres programacions culturals?

Un punt clau en aquest sentit és segmentar les audiències de les xarxes socials, determinant què cal fer per arribar a la població i analitzant la tipologia dels missatges i la seva efectivitat. Un altre punt fonamental és determinar quines són les xarxes més adients per a cada objectiu comunicatiu, ja que no totes les xarxes són adequades per a cada missatge i cada estratègia comunicativa. Això vol dir tenir en compte, al mateix temps, què poden fer i què no les xarxes socials, tot modulant el llenguatge institucional. El curs no només fornirà explicacions teòriques sinó que buscarà en tot moment la implicació dels inscrits, combinant les exposicions amb diversos exercicis pràctics.
 

Docents

 

Docents que treballen dia a dia en la comunicació municipal

Aquest curs serà impartit per dues docents que tenen una mirada nova i jove sobre la comunicacio, però que alhora compten amb una experipencia contrastada en el món de la comunicació: Mireia Mora i Núria Olivé.


Mireia Mora

Comunicadora i gestora cultural. Treballa en el món cultural des de fa més d'una dècada, mantenint una especial relació amb les arts en viu i la comunicació. Dirigí les relacions públiques del Festival Grec 2015 amb l’agència de comunicació Comèdia. També ha estat cap de comunicació de diversos espais escènics com el Teatre Victòria i el Teatre Akadèmia. Va ser la cap de màrqueting de Dagoll Dagom durant gairebé 4 anys. Fa quatre anys va iniciar la seva carrera professional com a freelance, que va culminar amb la fundació de l'agència de comunicació i RRPP La Tremenda.​ 
 

Núria Olivé

Graduada en Comunicació Cultural per la Universitat de Girona i màster en Gestió Cultural per la Universitat de Barcelona. Ha treballat 5 anys com a executiva de premsa a l’agència de comunicació Comèdia i com a cap de premsa del Festival Temporada Alta, el Teatre-Auditori Sant Cugat, la Mostra Igualada, la Fira Mediterrània de Manresa, el Mercat de Música Viva de Vic i la Fira Trapezi Reus. També ha format part de l'equip de premsa de Fira Tàrrega 2015 i 2016. ​


Si voleu veure la Mireia Mora en acció aquí teniu aquest vídeo, on parla del BAM Cultura Viva.


Programa