Consells davant el lloguer de vehicles

Font: © iStock.com / tzahiV

Font: © iStock.com / tzahiV

Cada vegada viatgem més. L'abaratiment dels preus, especialment d’avió, ha facilitat la possibilitat de poder realitzar tot tipus de viatges: de pocs o molts dies, de qualsevol tipus de distància, en família, grup o sols.

Conscients que aquesta circumstància té una directa incidència en l’augment del nombre de consultes i reclamacions, el Servei de Consum de Diputació, en col·laboració amb l’Agència Catalana del Consum, ha desenvolupat un curs on s’ha tractat aquesta problemàtica amb la participació d’importants empreses. Aquests consells són algunes de les informacions del curs.

Paral·lelament a aquest augment dels viatges ha augmentat la necessitat de llogar vehicles per fer els trasllats ja en el destí turístic i, amb aquesta circumstància,  neixen els dubtes, les interpretacions i els conflictes. 

En primer lloc hem de ser conscients de la manca de regulació específica, aquesta pot ser una de les raons per algunes de les característiques de les reclamacions més comuns: mida de la lletra de les condicions contractuals, les condicions generals del contracte, dades identificatives de les empreses de lloguer, termini del lloguer, preu acordat, assegurances, extres contractats, dret de desistiment...

Majoritàriament les persones consumidores fan recerca per internet de preus de lloguer que no coincideixen amb els preus finals per condicions contractuals que van incorporant noves despeses fins a arribar a costos que poden suposar un increment del 100% del valor inicial. Per aquest motiu hem de ser conscients que fins a no terminar tot el procés de recerca, incorporant totes les possibles necessitats: GPS, cadira per infants, conductor addicional, ampliació de l’assegurança, etc., no podrem tenir el preu final real.

És molt important ser conscients que fins que no hem confirmat el lloguer podem cancel·lar el procés de recerca sense cap tipus de cost.

És aconsellable per evitar-nos sorpreses d’última hora, fer una lectura tranquil·la de totes les condicions contractuals, ja que moltes vegades podem trobar-nos dipòsits obligatoris no previstos inicialment i dels que poden ser informats en el moment d'anar a retirar el vehicle. Un d’aquests dipòsits fa referència al consum de combustible.

Un altre consell molt pràctic és recollir totes les incidències del vehicle, tant en el moment de recollida com de devolució. Poder fer fotografies o vídeos que demostrin l’estat del vehicle en aquests dos moments poden ser útils davant qualsevol conflicte, ja que en molts casos podem trobar-nos que tant la recepció com la devolució es realitza sense cap tipus de presència per part de l’empresa.

Per últim hem de ser conscients que si durant el període del lloguer del vehicle se’ns imposa una multa de trànsit, l’empresa podrà fer el càrrec corresponent.

Davant de qualsevol problema podem presentar el full de reclamació i, segons la resposta, podem traslladar la reclamació al servei públic de consum del nostre municipi o Consell Comarcal. Si es tracta d’un conflicte dins de la Unió Europea, també podem traslladar la reclamació al Centre Europeu del Consumidor.

Newsletter: L'Aparador
Newsletter number: #130 - 18 d'octubre de 2017