Laboratoris NOE
Els laboratoris NOE són una proposta de la Diputació per aprofundir en el disseny i millora de polítiques públiques locals d’abordatge de l’abandonament escolar prematur i donar continuïtat als aprenentatges i resultats del projecte transformador NOE 4.10, dut a terme entre 2020 i 2023.
Són espais per treballar col·laborativament amb els ens locals temes monogràfics relacionats amb de la proposta metodològica del Sistema Local d’Orientació i Acompanyament de la Trajectòria Educativa (SLOATE), i per generar coneixements i eines que després es puguin incorporar als materials de suport disponibles en aquesta línia.
El objectiu principal dels laboratoris és generar metodologies i eines per incorporar-les al conjunt de guies metodològiques i altres materials que s’han generat per al suport tècnic en aquesta línia d’actuació.
També tenen com a objectiu complementari ser espais d’interrelació i d’aprenentatge compartit entre diferents ens que treballen en l’àmbit de la prevenció i l’atenció de l’absentisme escolar i l’abandonament escolar prematur.
Són trobades presencials de 3 hores de durada, en les quals es reflexionarà i es treballarà amb dinàmiques de participació activa per crear eines o propostes d’actuació relacionades amb la temàtica.
Tots els laboratoris donaran lloc a un material tangible (eines, orientacions metodològiques, propostes d’actuació, etc.), que podrà ser de nova creació o bé de contrast, millora, desplegament o aprofundiment, de materials ja existents.
En cada laboratori participaran uns 15 ens locals, que canviaran en funció de la temàtica i que es seleccionaran per garantir que es compta amb perspectives complementàries i el més completes possibles de la temàtica tractada, de manera que les propostes elaborades siguin fonamentades i de qualitat.
Es prioritzaran els ens amb un coneixement i un bagatge en l’àmbit treballat, però es vetllarà per mantenir l’equilibri pel que fa a l’experiència en l’abordatge de la temàtica, la grandària i la procedència urbana o rural.
Per altra banda, es podrà convidar també a representants d’experiències interessants, siguin o no de la demarcació, perquè les presentin i aportin mirades complementàries.
Programació 2024
La relació dels ens locals amb els centres educatius del seu territori en el marc del SLOATE.
Potenciació de la vinculació i la coordinació amb els centres, especialment per millorar les transicions educatives i per compartir una mirada basada en les fortaleses entre tots els agents. Juny
Identificació d’agents i establiment de connexions amb la xarxa SLOATE.
Aprofundiment en el coneixement i la col·laboració amb els agents del territori necessaris per desplegar una política integral d’orientació i acompanyament personalitzats de la població jove en risc o en situació d’abandonament escolar prematur. Octubre
L’absentisme en la metodologia del Sistema Local d’Orientació i Acompanyament a la trajectòria educativa (SLOATE)
Contrast de la proposta de la DIBA de treball amb infants i joves de 12 a 25 anys en les línies de la prevenció i atenció de l’absentisme i la prevenció i intervenció en AEP. Novembre
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.