Us recomanem que us baixeu l’Adobe Acrobat Reader DC que és gratuït i permet signar digitalment documents PDF.
La participació en aquesta convocatòria haurà de tramitar-se pel tràmit específic de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona, a la secció Tràmits de la ciutadania, entitats i empreses>Subvencions>ParcsNaturals (https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/), emplenant el formulari electrònic, que serà signat electrònicament, pel representant legal de l‘entitat, amb el certificat digital personal (IdCat, DNIe, etc.) i que anirà acompanyat de la documentació exigida a la Base 7.
Qui tingui dificultats per fer la presentació electrònica de la documentació podrà, abans d'acabar el termini de presentació, anar a la Unitat de Registre - Oficina d’Assistència en matèria de registres de la Diputació de Barcelona (rambla Catalunya, 126, Barcelona), on rebrà assistència per fer aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores. Prèviament, cal consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre.
La documentació exigida a la Base 5 es pot trobar, indistintament, al lloc web.
Sí. Les persones físiques també poden presentar la sol·licitud de subvenció al Registre de la Diputació de Barcelona juntament amb la documentació requerida a la Base 5. També es pot presentar a les oficines de Correus i tramitar la documentació com a correu certificat administratiu.
La representació legal s’ha d’acreditar presentant poders de representació i/o certificat original signat electrònicament pel/per la secretari/ària de l’entitat que acredita la representació legal del/de la sol·licitant. En cas de signar la sol·licitud amb un certificat de representant de persona jurídica de l’entitat, aquesta documentació no s’haurà de presentar.
No. Només et pots presentar a una sola línia de subvenció:
Activitats forestals.
Activitats agrícoles i ramaderes.
Empreses de serveis.
Millora dels habitatges i la restauració del patrimoni arquitectònic.
Activitats de caràcter cívic, cultural i esportiu i pedagògiques.
Activitats de guiatge ambiental
Instal·lacions tèrmiques de biomassa i actuacions d’eficiència i estalvi energètic en edificis.
Es pot sol·licitar subvenció per a un altre dels conceptes en una excepció: per a despeses associades a les certificacions d’adhesió a la Carta Europea de Turisme Sostenible i per a despeses associades a la certificació com a producció ecològica segons determina el Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE).
Sí. Pots presentar-te a qualsevol altra convocatòria de la Diputació.
A més, les subvencions atorgades són compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats per a la mateixa activitat, inclosa la Diputació de Barcelona. L’import de la subvenció, juntament amb el de les subvencions concedides amb la mateixa finalitat, no podrà ultrapassar el cost de l’actuació o activitat subvencionada (Base 11).
Per a totes les línies: el dels plans especials de protecció dels espais protegits del Montseny, Montnegre i el Corredor, Sant Llorenç del Munt i l’Obac, Garraf, Olèrdola, Montesquiu i Foix, Parc de la Serralada de Marina, Guilleries-Savassona, Xarxa Natura 2000 del Parc de la Serralada Litoral i Reserva de la Biosfera del Montseny província de Barcelona i Carta Europea de Turisme Sostenible de la Xarxa de Parcs Naturals.
Per a instal·lacions tèrmiques amb biomassa: Parc Natural de la Serra de Collserola, tot el sòl no urbanitzable dels municipis de menys de 5.000 habitants i que tinguin almenys una cinquena part del terme municipal dins dels espais naturals protegits esmentats anteriorment; urbanitzable dels municipis de menys de 5.000 habitants i que tinguin almenys una cinquena part del terme municipal dins dels espais naturals protegits esmentats anteriorment.
Per a activitats forestals, agrícoles i ramaderes: s’inclou també tot el sòl no urbanitzable dels municipis de menys de 5.000 habitants i que tinguin almenys una cinquena part del terme municipal dins dels espais naturals protegits esmentats anteriorment.
1. la redacció de projectes, estudis o documents tècnics encara que coincideixin amb l’objecte de les presents subvencions. 2. Les activitats, obres i instal·lacions, l’execució de les quals hagi estat finalitzada fora del període comprés entre l’1 de gener al 31 de desembre de 2025; excepte per a la línia d’activitats de guiatge ambiental esmentats al punt 2.2.6, on també s’inclouen les actuacions que s’hagin desenvolupat en el període entre l’1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2024. 3. Les obres o actuacions que hagin incomplet els tràmits d’obtenció de la corresponent autorització quan aquesta sigui necessària. 4. Les despeses financeres ni aquelles que no tinguin com a finalitat l’objecte de la subvenció o no siguin imputables al projecte subvencionat. 5. Les despeses de contracte de lloguer o rènting, excepte per a la línia de guiatge ambiental que sí seran subvencionables. 6. En les subvencions per a les activitats culturals, cíviques, esportives i pedagògiques, no es consideraran subvencionables les despeses que no estiguin directament vinculades a la celebració d’activitats de caràcter cultural, pedagògic, servei comunitari, cívic o esportiu esmentades, com poden ser regals, menjars i begudes. 7. Pel que fa a l’impost sobre el valor afegit, el/la sol·licitant ha d’indicar si té activitat subjecta o no a aquest impost, o bé si està subjecta a la regla de prorrata i el percentatge corresponent. L’article 16 de l’Ordre d’1 d’octubre de 1997, sobre tramitació, justificació i control d’ajuts i de subvencions, indica que l’IVA dels justificants queda exclòs de la subvenció si el beneficiari no és consumidor final i se’l pot deduir.
El pressupost (Annex 2) és una previsió dels ingressos i les despeses del projecte que has explicat a la memòria (Annex 1).
Tingues en compte que un pressupost elevat del projecte o activitat per al qual se sol·licita la subvenció no implica, necessàriament, que l’import a atorgar sigui superior.
En aquest sentit, el pressupost ha de reflectir estrictament la previsió d’ingressos i despeses de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, ja que posteriorment en el moment de la JUSTIFICACIÓ la normativa obliga a justificar el cost total de l’activitat.
Recorda que la previsió d’ingressos no pot ser superior o igual a la previsió de despeses, ja que no pot haver-hi sobrefinançament.
Podrà subcontractar-se, totalment o parcialment, el desenvolupament d’aspectes concrets d'aquells que conformen l’execució del projecte/activitat subvencionada sempre que el seu pressupost d’execució no superi el límit del 50 % del cost total del projecte/activitat.
S’entén que existeix subcontractació quan el beneficiari/ària concerta amb tercers l’execució total o parcial de l’activitat subvencionada.
Poden ser beneficiaris/àries d’aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques, legalment constituïdes que hagin de realitzar l’activitat que fonamenta el seu atorgament, i reuneixin, segons la línia d’actuació, les condicions exposades a laBase 4.
Excepcionalment, tindran la consideració de beneficiari/ària de les subvencions, a banda dels subjectes previstos a l’article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquelles agrupacions de persones físiques o jurídiques que, tot i no tenir personalitat jurídica, integrin un conjunt de finques forestals, incloses en l’àmbit dels espais protegits esmentats a l’art. 2 d’aquestes bases i gestionats pel Servei de Gestió de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona o pels consorcis de gestió dels espais protegits, per al cas de la línia de subvenció per a activitats forestals.
No. La memòria (Annex 1), pressupost (Annex 2) i declaracions de concurrència dels requisits (Annexos 3, 4, 5) han de ser els models normalitzats corresponents a l’any 2024, ja que són els que recullen tots els requisits de les Bases.
Indicant al camp "Observacions" el número de petició de la sol·licitud original i el codi de la convocatòria, del Registre General de la vostra sol·licitud electrònica i la data de presentació, així com el títol del projecte presentat i demanant que aquesta documentació s’incorpori a la sol·licitud presentada.
Aquesta esmena de sol·licitud haurà d’anar signada electrònicament per la mateixa persona que hagi signat la sol·licitud de presentació a la convocatòria.
Si ha finalitzat el període de presentació de sol·licituds:
Segons la Base 5 se't requerirà perquè puguis rectificar o incorporar les esmenes necessàries en un termini de deu dies hàbils. Si no ho fas, se t'exclourà de la convocatòria.
Els requisits per poder ser beneficiari de la subvenció, establerts a la Base 4, s’han de tenir abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
No és vàlida l’adquisició d’algun d’aquests requisits (per exemple, la inscripció registral) amb posterioritat a aquesta data.
Termini de resolució i notificació de la concessió i/o denegació
El termini de justificació de les subvencions s’iniciarà l'1 de gener del 2025 i finalitzarà el 31 de març del 2025.
Els formularis de justificació de les despeses efectuades, s’hauran de presentar a través del tràmit corresponent de la seu electrònica, adjuntant els models normalitzats que es troben als llocs web que s’indiquen a la Base 19, i, en el cas de les persones físiques, també es podran presentar al Registre de la Diputació de Barcelona, juntament amb la documentació requerida, i també es podran presentar a les oficines de correus i tramitar la documentació com a correu certificat administratiu.
El pagament es realitzarà d’un sol cop i prèvia la presentació dels justificants (Base 18). En tot cas, i atenent a la base 5 d’aquesta convocatòria, La subvenció no excedirà en cap cas del 50% del cost total de l’activitat, actuació o obra. Si aquest 50% resulta un import inferior a l’atorgat, s’entendrà que el beneficiari renuncia automàticament a la diferència per desviació (Base 15).
Per a la resta de consultes sobre la sol·licitud de subvencions: atenció exclusiva per correu electrònic u.gestioeconomica@diba.cat
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy