Laboratori escènic
Municipi: Sant Celoni
Assignatura on es combina música i elements d’expressió corporal.
Objectius
Adquirir els nous coneixements mitjançant una estratègia pedagògica que implica la interacció de les dues disciplines (música i teatre).
Persones destinatàries
Alumnat de 8 anys (pels que fan instrument és el seu primer any).
Metodologia
Les dues professores comparteixen aula, alumnat, avaluació, projectes de dinamització i currículum.
Les eines de treball són el cos, la veu i l’instrument musical.
Algunes de les pràctiques emprades: la improvisació, la creació col·lectiva, el joc teatral, la cançó, la percussió corporal...
L’aprenentatge s’adquireix com un diàleg entre música i teatre, com una col·laboració i interacció permanent. De tal forma que una disciplina nodreix a l’altra i l’alumnat adquireix els coneixements de forma integral.
Flexibilitat, obertura, positivisme, creativitat, atenció a les reaccions i a les oportunitats sorgides durant cada sessió.
Fases
Des del curs 2018.19 iniciem el projecte Petits Artistes on l’alumnat de 4 a 7 anys ja integra classes de les dues disciplines, amb resultats d’èxit.
Veient els resultats, aviat sorgeix la necessitat de portar la pràctica interdisciplinar a edats més grans i a partir del curs 2020.21 ja obrim dues noves assignatures en aquesta línia: el cor escènic i el laboratori escènic.
Recursos humans
Equip directiu i professorat de l’Escola Municipal de música i teatre.
Recursos materials i espais
Espais grans per classes i mostres.
Punts forts
- Mostres molt més riques i de qualitat.
- Alumnat que mai havia volgut sortir a actuar ha pogut trobar altres maneres de participar, s’ha sentit motivat a pujar a l’escenari, obert a experimentar.
- Professorat emocionat per la possibilitat de visionar altres maneres de treballar.
- Famílies molt satisfetes amb el canvi.
Punts de millora
- Continuar experimentant per trobar la solidesa pròpia del projecte.