Laboratori escènic

Laboratori escènic

Municipi: Sant Celoni


Download fitxa

 

Assignatura on es combina música i elements d’expressió corporal.

Objectius

Adquirir els nous coneixements mitjançant una estratègia pedagògica que implica la interacció de les dues disciplines (música i teatre).

Persones destinatàries

Alumnat de 8 anys (pels que fan instrument és el seu primer any).

Metodologia

Les dues professores comparteixen aula, alumnat, avaluació, projectes de dinamització i currículum.

Les eines de treball són el cos, la veu i l’instrument musical.

Algunes de les pràctiques emprades: la improvisació, la creació col·lectiva, el joc teatral, la cançó, la percussió corporal...

L’aprenentatge s’adquireix com un diàleg entre música i teatre, com una col·laboració i interacció permanent. De tal forma que una disciplina nodreix a l’altra i l’alumnat adquireix els coneixements de forma integral.

Flexibilitat, obertura, positivisme, creativitat, atenció a les reaccions i a les oportunitats sorgides durant cada sessió.

Fases

Des del curs 2018.19 iniciem el projecte Petits Artistes on l’alumnat de 4 a 7 anys ja integra classes de les dues disciplines, amb resultats d’èxit.

Veient els resultats, aviat sorgeix la necessitat de portar la pràctica interdisciplinar a edats més grans i a partir del curs 2020.21 ja obrim dues noves assignatures en aquesta línia: el cor escènic i el laboratori escènic.

Recursos humans

Equip directiu i professorat de l’Escola Municipal de música i teatre.

Recursos materials i espais

Espais grans per classes i mostres.

Punts forts

  • Mostres molt més riques i de qualitat.
  • Alumnat que mai havia volgut sortir a actuar ha pogut trobar altres maneres de participar, s’ha sentit motivat a pujar a l’escenari, obert a experimentar.
  • Professorat emocionat per la possibilitat de visionar altres maneres de treballar.
  • Famílies molt satisfetes amb el canvi.

Punts de millora

  • Continuar experimentant per trobar la solidesa pròpia del projecte.