El Programa de Manteniment
El Programa de Manteniment es proposa consolidar una estratègia de suport directe, a través de l'equip d'arxivers itinerants, i establir els mecanismes per garantir el manteniment dels arxius municipals de la província de Barcelona de fins a 10.000 habitants.
Aquest programa contempla tots aquells ajuntaments que puguin estar interessats en adherir-s'hi i on l'OPC hagi realitzat la 1ª fase d'organització i posta en marxa del Servei d'Arxiu Municipal (des de 1992 fins al dia d'avui). Posteriorment, s'hi podran anar incorporant la resta de municipis a mesura que ho sol·licitin i es pugui atendre la 1ª fase d'organització.
Les línies de treball
- Actualització i manteniment del Servei d'Arxiu Municipal.
- Implementació d'un sistema de Gestió Documental uniforme.
- Adequació de les instal·lacions d'arxiu.
- Assessorament.
- Restitució de documents als arxius de procedència.
- Control de temperatura i d'humitat relativa.
- Restauració
- Digitalització
- Compres conjuntes de la Xarxa d’Arxius Municipals
Objectiu:
Impulsar, centralitzar i coordinar la compra conjunta de determinats béns, serveis i equips arxivístic en funció de les necessitats dels arxius municipals obtenint economies d'escala i accedint a polítiques específiques de descomptes, per a la conservació dels seus fons documentals.
Accions:
Adquirir anualment productes habituals i comuns dels arxius municipals.
1. Material de conservació per als documents.
2. Aparells de control climàtic per a la conservació preventiva i correctiva.
Adhesions
Petició adreçada al diputat de l'Àrea de Cultura per part dels ajuntaments on l'OPC hagi realitzat la primera fase d'organització.
Proposta de conveni segons grups de població: