19/01/2024 12:59 h.

Catàleg de Serveis 2024 - Recursos gerència Serveis Socials

©Diputació de Barcelona

Podeu sol·licitar els recursos de la gerència de Serveis Socials fins el 8 de febrer de 2024

Dels 30 recursos disponibles pel 2024 us destaquem les següent novetats:

La incorporació de 2 productes nous

• Grup de treball per l'atenció i protecció pública integral d'infants i adolescents en risc i/o víctimes de violència: Donem sortida a la urgència de donar suport als ens locals en el desplegament de la LOPIVI que és una de les actuals preocupacions expressades per part dels equips que treballem amb infància en risc.
  • Exposició itinerant "Cures en la comunitat": Nova exposició sense dinamització

La modificació dels següents recursos tenint en compte les vostres propostes de millora

• Supervisions: les demandes de les dues supervisions del catàleg 2024  serviran per a tot el mandat.
  • Els GSAMS passen de concurrència competitiva a concessió directa amb concurrència. Els requisits son assignar un tècnic/a interlocutor i tenir un espai on fer les sessions.
  • Arranjaments: S'elimina el requisit de presentar, juntament amb la sol·licitud, un document de compromís de tramitació dels permisos i assabentats d'obra. S’ha canviat per “la presentació de la sol·licitud implica l’acceptació del compromís de tramitar amb la màxima celeritat els permisos o assabentats d’obra”
  • Compatibilitats entre productes tècnics: aquest any es podran demanar fins a dos recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
  • Es separen els productes de SAD de millora continua dels serveis socials bàsics:
    • Hi haurà un recurs d’Accions de millora continua als serveis socials d’atenció domiciliària:  on s’engloben tots els assessoraments relacionats amb els Serveis d'Atenció Domiciliària. S’afegeix també la part d’espais i assessoraments. Hi haurà dos blocs i es pot demanar només un assessorament
      • Bloc 1: Accions de Millora adreçades a la gestió:
        • Plecs per a la contractació dels SSAD
        • Reglament SSAD
        • Estudi de costos dels SSAD
        • Altres.
      • Bloc 2: Assessoraments d’Innovació als SSAD
        • Atenció integrada de serveis i suports al domicili
        • Organització dels equips i professionalització del SAD
        • Personalització i accés als serveis socials d’atenció domiciliària
        • Contractació pública i diversificació de l’oferta
    • Es espais es realitzaran a banda del catàleg com a jornada o seminari.
    • Accions de millora contínua als serveis socials bàsics amb 5 opcions:
      • El disseny i confecció de la cartera de serveis
      • Recepció i l'atenció a la ciutadania
      • Acollida, diagnosi i primera atenció
      • Pla de treball, intervenció i seguiment de casos
      • Tancament i l'avaluació de la intervenció social
    • Eines de gestió del copagament dels serveis d'atenció domiciliària (TASSAD): S'afegeix la possibilitat que els Consorcis Locals puguin sol·licitar el recurs

Altres

• El grup de treball de maltractaments s’ha de tornar a demanar per part de tots els participants. La sol·licitud durarà tota la legislatura.
  • L’aprovació dels 2 fons de prestació serà al mes de març del 2024. El pressupost és igual que l’any passat.
  • Les demandes d’arranjaments del catàleg del 2024 s’iniciaran al setembre del 2024 fins a finals de març del 2025.
  • Les demandes de Nexes del catàleg 2024 s’iniciaran al 2025.
  • A l’edició 2024 no s’ofereix auditories de pobresa energètica perquè està en procés de contractació ni Anàlisi de dades i disseny d'intervencions socioeducatives per a infància i adolescència en risc.
  • Si en l’anterior mandat ja heu demanat i teniu estimat el TASSAD i  DS-DIBA no cal tornar-lo a demanar.

Quadre d’incompatibilitats

Podeu demanar fins a 2 productes tècnics del Servei de Serveis Socials Bàsics dels següents recursos  Podeu demanar fins a 1 producte del Servei d’Atenció, Dependència i Vulnerabilitat Social dels següents recursos
  • Accions de millora contínua als serveis socials d'atenció domiciliària SSAD
  • Diagnosi organitzativa i gestió per processos als serveis socials bàsics
  • Garantia del dret a l’alimentació
  • Millora criteris de registre de l'atenció social al Sistema d'Informació de Serveis Socials – Hèstia
  • Model de garantia d'ingressos i oficines de gestió de les prestacions econòmiques (OGPS)
  • Projectes de suport al dret a l'habitatge des de l'emergència social
  • Guia local per fer front als maltractaments a les persones grans
  • Municipi cuidador
  • Plans, protocols i espais de millora dels contínua per a la prevenció local de les addiccions (la part dels espais de millora és compatible)
  • Projectes estratègics en l'àmbit de persones amb discapacitat i salut mental (la part dels espais de millora de salut mental o discapacitats és compatible)
  • Serveis d'intervenció socioeducativa

Les sol·licituds es realitzen via PMT

Per qualsevol dubte us podeu posar en contacte amb el servei d’informació territorial sit.territori@diba.cat (antic territori)  93 472 50 10.