12/01/2021 13:33 h.

Més de 3.000 trucades a persones usuàries del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona amb consells per fer front al temporal Filomena

Comparteix

  

El Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona ha donat consells a les persones usuàries, a través de 3.100 trucades, per fer front a les situacions d’emergència per neu derivades del temporal Filomena, que ha sacsejat el territori aquest cap de setmana.

De les 3.100 trucades efectuades, 1.000 s’han realitzat a les persones amb major risc de vulnerabilitat de les principals comarques afectades, a les quals s’ha fet un seguiment sobre el seu estat de salut i les possibles necessitats en matèria d’alimentació, medicació o altres aspectes. Paral·lelament s’han fet 2.100 trucades amb caràcter preventiu a altres persones amb menor situació de vulnerabilitat però residents a les zones més afectades per tal de facilitar consells de seguretat davant els riscos generats per la intensa nevada.

Equip de teleassistència, a prova de talls elèctrics 

Durant la situació d’emergència del cap de setmana, només es va detectar un cas de manca de subministrament elèctric, al municipi de Gironella, com a conseqüència del qual, es va contactar amb les 23 persones afectades per fer-ne seguiment. 

Cal remarcar que en aquestes situacions, l’equip de teleassistència segueix funcionant, ja que compta amb una bateria interna que s’activa amb l’objectiu que la persona usuària no quedi incomunicada i pugui prémer igualment el penjoll per parlar amb el centre d’atenció del servei. 

Principal consell: limitar les sortides a l’exterior

El Servei Local de Teleassistència ha funcionat amb plena normalitat, i les 29 unitats mòbils desplegades pel territori han pogut realitzar la seva activitat sense cap incidència.

La recomanació principal que s’ha donat a les persones usuàries de les zones més afectades pel temporal ha estat no sortir al carrer si no és especialment necessari. Aquest consell ja s’estava donant durant tots aquests mesos amb la situació actual de pandèmia, que fa evident la recomanació a les persones grans de limitar al màxim les sortides a l’exterior. Es van intensificar especialment les trucades durant els dies 22 a 26 de desembre, en què es va contactar amb totes les persones usuàries per facilitar una sèrie de consells bàsics relacionats amb la COVID-19, aportats per Protecció Civil.

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant-hi resposta immediata.

Actualment aquest servei es presta a  90.591 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la província de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona).