Gestió de serveis educatius i documents de centre

Per a escoles i centres educatius de titularitat municipal: escoles bressol, escoles d'educació especial, centres d'ensenyaments musicals i artístics, i escoles i serveis de formació de persones adultes.

Inclou:

• elaboració de projectes educatius de centre
  • documents de normes d'organització i funcionament
  • disseny d'oferta educativa
  • documents de model de servei
  • estudis de costos
  • suport a l'elaboració de contractes per a escoles

Suport a la gestió

Diagnosi escoles bressol: Suport tècnic a la diagnosi del funcionament i propostes de millora del servei d'escola bressol amb la finalitat d'analitzar el seu funcionament i orientar-los cap a la millora continuada,  tant en aspectes educatius com de gestió.

• Eines d’organització i gestió d’escoles bressol municipals: Elaboració de documents i informes relacionats amb la producció i la prestació del servei d'escola bressol municipal i els serveis complementaris i perifèrics que l'envolten.
  • Projecte educatiu de centre i disseny de currículum: Suport tècnic en la revisió dels documents de gestió del centre.
  • Estudis de costos i eines de gestió econòmica d’escoles bressol: Suport tècnic en el càlcul de costos, al càlcul de taxes i preus públics i a l'aplicació d'eines per a l'avaluació dels proveïdors, entre d'altres.

Més recursos

Curs d'autoaprenentatge: El càlcul del cost de l'escola bressol municipal

Xarxa d'escoles bressol municipals

Suport a la gestió

• Eines d'organització i gestió d'escoles municipals d'educació especial
  • Elaboració de documents i informes relacionats amb la prestació de l’escolaritat  i els serveis complementaris que l’envolten, amb la finalitat de millorar tan els aspectes educatius com de gestió.
  • Projecte educatiu de centre i disseny del currículum
  • Suport per a la realització i actualització dels documents rectors de les escoles d’educació especial. La finalitat del suport és unificar criteris d’actuació, ús de recursos i proposar millores en el funcionament del centre.

Més recursos

Xarxa d'escoles municipals d'educació especial

Suport en la gestió, l'organització i el funcionament de les Escola Municipals de Música, Dansa i Arts usant aquelles eines d’organització i gestió que ajudin a conèixer i millorar el projecte de cada centre.

Creació i/o millora de projectes d’educació artística, cultural i social amb valor públic:

• Assessorament per crear o millorar projectes d’educació artística, cultural i social amb valor públic en un municipi o territori en funció de les necessitats i recursos existents.
  • El suport va en la línia d'ajudar a reflexionar respecte a la missió i visió de les Escoles Municipals de Música, Dansa i/ o de les Arts en funció de les necessitats de cada municipi  i/o territori. Això comporta revisar i fer propostes de millora amb la finalitat de crear un major impacte del servei públic, fomentar el treball conjunt amb els agents educatius, culturals i socials del municipi, i creant, alhora, un servei més sostenible.

Més recursos

Escoles municipals de música i arts

Suport a l’establiment de centres i serveis de formació de persones adultes: Assessorament en les diferents fases del procés de creació  d’un centre o servei de formació de persones adultes. Inclou:

• Definició del servei
  • Diagnosi territorial per tal d’identificar necessitats i  facilitar la presa de decisions
  • Acompanyament en la posta en marxa del centre /servei :definició de la missió i visió, oferta formativa, professorat ,  model organitzatiu, anàlisi de costos, elaboració del Projecte Educatiu de Centre.

Acompanyament per a la millora continua dels centres i serveis de formació de persones adultes. Acompanyament en la transformació i /o millora d’un centre o serveis de formació de persones adultes ja existents

• Assessorament en el procés d’anàlisi del centre i/o servei  per tal de transformar o millorar el funcionament de l’escola  amb la participació dels diferents agents i de forma consensuada.
  • L’anàlisi inclou una fase de auto diagnòstic amb la participació del personal del centre , el personal tècnic i càrrecs electes, que ens permetrà conèixer la situació de l’escola i realitzar propostes de millora.
  • Suport  per  la millora organitzativa del centre o servei, elaboració o revisió de documents de centre (Projecte Educatiu de Centre, Entrevistes d’Acollida,...),  anàlisi i elaboració de eines per a la detecció de necessitats, revisió o elaboració de plecs de clàusules per a l’externalització de serveis i/o  anàlisi de costos (taxes i preus públics).

Més recursos

Xarxa Escoles Municipals de Persones Adultes. Diputació de Barcelona. 2021. Eines de detecció de necessitats formatives de les persones adultes

Escoles municipals de persones adultes