Actuem amb Energia

Basic - Actuem amb Energia

Actuem amb energia mostra com, a partir d'un recurs que es troba a la natura, podem acabar encenent un llum; els avantatges i els inconvenients derivats d'aquest procés; els efectes del nostre consum; què és el canvi climàtic i quines conseqüències té; com es pot veure influenciat per l'estalvi i l'ús eficient de l'energia en el nostre dia a dia, i com les administracions locals, nacionals i internacionals hi tenen un paper important.

Es tracta d'una exposició lleugera integrada per sis lones desplegables (roll-up).

Objectius

• Públic: Adults, famílies, grups escolars (recomanat per grups d'Educació Secundària Obligatòria i postobligatòria i nivells equivalents), i col·lectius interessats.
  • Objectius: L’exposició Actuem amb energia pretén que les persones que la visitin aprenguin els conceptes clau en relació amb l’energia i el canvi climàtic.

Contingut

L'exposició Actuem amb energia consta de 5 àmbits que van introduint gradualment els diferents conceptes sobre l'energia:

• Aspectes generals, dades i curiositats
  • Recursos energètics
  • Canvi climàtic
  • Consums locals, impactes globals
  • Els municipis actuen

Fitxa tècnica

Lones desplegables (roll up) de 2 m d’alçada per 1 m d’amplada.

Aquesta exposició està pensada per a ser exposada únicament en espais interiors per acollir diversos grups. No es preveu la cessió per exposar-la en un únic centre educatiu.

• Espai expositiu d'uns 50 m2. L'exposició és modular i pot instal·lar-se de forma fraccionada en espais com ara un passadís ample, sempre protegit però d'eventuals desperfectes provocats pel trànsit de persones o objectes, i amb lloc suficient per a una visita relaxada.
  • Bona il·luminació general de la sala.

Transport

El transport de l’exposició es pot realitzar amb un turisme o furgoneta petita i va a càrrec de l’Ajuntament sol·licitant.

Material complementari

Porta l'exposició al teu municipi

El suport inclou una itinerància de quinze dies i una visita guiada a l'exposició que sol·licitis.

Per sol·licitar l'exposició Actuem amb Energia cal que ompliu el següent formulari.

Aquesta exposició inclou una visita guiada. Podeu indicar els públics a qui voleu destinar la visita guiada a l'apartat "Observacions" del formulari de sol·licitud.

En cas que us sigui adjudicada l'exposició, caldrà que, un cop finalitzat el període de gaudi, ompliu el següent qüestionari.

Podeu consultar els requisits de concessió i les condicions d'execució previstes al Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona 2024. En resum:

• L'ens local sol·licitant es responsabilitza de l'exposició cedida per la Diputació de Barcelona. En el tràmit de la sol·licitud ha de signar el document de responsabilitat.
  • El transport, muntatge i desmuntatge dels mòduls expositius d'aquesta exposició va a càrrec de l'ens local sol·licitant.
  • L'ens local sol·licitant es responsabilitza de garantir que es prenguin les mesures oportunes per tal que l'exposició no resulti malmesa per negligència en el control de visitants o en manipulacions inadequades. També es responsabilitza de les despeses dels possibles desperfectes per negligència.
  • En cas que l'exposició s'ubiqui en un espai que no gestioni directament l'ajuntament (biblioteca, casal, centre cívic, poliesportiu, etc.), s'entén que igualment se'n fa responsable civil subsidiari. No es preveu la cessió per exposar-la en un únic centre educatiu.

Qui la pot sol·licitar

Municipis de la província de Barcelona i membres de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

Tipus d'exposició

• Didáctica