Articles i entrevistes

Les activitats d’estiu promouen l’educació en valors

El F’Estiu Jove és una proposta d’activitats d’estiu enriquit pels adolescents i joves de Viladecans, d’entre 12 i 18 anys, al llarg de tot el mes de juliol. Tota la programació ha estat organitzada i gestionada per l’Ajuntament de Viladecans amb la finalitat de crear més i millors oportunitats educatives fora del període escolar. Les activitats han estat dissenyades a partir de les aficions i suggerències dels joves, i són gratuïtes. Ens explica com funciona la Ruth Cebador, tècnica d’educació de l’Ajuntament de Viladecans.

La música crea comunitat i sentit de pertinença

La pràctica artística és un poderós agent de canvi. En aquest sentit, les escoles municipals de música tenen un paper molt important en la democratització de la pràctica musical i esdevenen agents educatius i culturals clau. En parlem amb Ignasi Gómez i Ruben Bes.

Pactes locals en la lluita contra la segregació escolar i educativa

La Diputació de Barcelona proposa ampliar el focus de les polítiques locals per a l’equitat i la inclusió a través de l’articulació de pactes locals contra la segregació educativa

En violència sexual no s’ha de posar en dubte el relat

Les violències sexuals són una problemàtica molt estesa, la forma de violència masclista més prevalent però també més invisibilitzada. I també afecta l’àmbit educatiu. Des de la Xarxa d’Escoles Municipals de Persones Adultes (XEMPA) de la Diputació de Barcelona s’està elaborant un document marc de protocol per millorar la detecció, prevenció i actuació davant aquesta xacra.

Mostrando el intervalo 1 - 4 de 60 resultados.