03/03/2022 14:50 h. - Ramon Viladomat

ReHabilitem, una exposició interactiva i sensorial per fomentar la cultura de la rehabilitació d’edificis

Fomentar la cultura de la rehabilitació d’edificis entre els ciutadans, així com per explicar i difondre les avantatges que té el manteniment dels habitatges i adaptar-los a les necessitats actuals de confort i estalvi energètic, és l’objectiu de l’exposició ReHabilitem, organitzada per la Diputació de Barcelona inaugurada aquest dijous a la seu del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació / CAATEEB, de Barcelona.

Es tracta d’una exposició sensorial i interactiva amb la qual es vol acostar la cultura de la rehabilitació a la ciutadania, a partir de donar resposta a preguntes com què és i per què rehabilitar, com s’ha de fer, i els ajuts que hi ha disponibles per fer-ho, especialment als fons del Next Generation, amb els quals poder donar suport als ajuntaments en la tasca que els pertoca. La mostra ha estat inaugurada pel diputat d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons, i el president del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació, Celestí Ventura.

L’exposició, que té com a finalitat sensibilitzar a la ciutadania i donar instruments per visibilitzar els beneficis que comporta, tant a nivell particular com també a nivell col·lectiu, la rehabilitació dels edificis, mitjançant panells interactius des dels quals es dona informació d’utilitat tant pels ciutadans, professionals del sector i altres agents que participen en el procés rehabilitador, a més dels recursos existents.

Així, el contingut de l’exposició se centra a explicar la forma d’ajudar els ciutadans a superar les barreres percebudes pel que fa a la burocràcia existent a l’hora d’implicar-se en un projecte de rehabilitació, amb missatges positius i informació clara i accessible de com rebre aquest ajut i suport per part dels professionals del sector i de les administracions públiques.

En la seva intervenció, el diputat Pere Pons, ha ressaltat la importància del sector pels beneficis que comporta tenir uns habitatges que estiguin adaptats i siguin accessibles a les necessitats de totes les persones, però també que compleixen amb les noves normatives de climatització i d’eficiència energètica, el que comporta d’estalvi econòmic, però també més sostenibles.

Pere Pons també ha remarcat que l’evidència científica apunta que la rehabilitació és un concepte que ha d’arribar a tots els agents implicats, ja que les deficiències en els habitatges afecten molt negativament la salut de la població, es per això que «invertir en habitatge és invertir en salut, i aquest és un aspecte a tenir molt en compte, ja que concretament el 46 dels habitatges de la demarcació tenen més de 45 anys, és a dir, van ser construïts abans del 1973, i que el 40% d’edificis de més de tres plantes no tenen ascensor».

L’exposició ReHabilitem estarà a la seu del CAATEEB on es podrà visitar per un període de dos mesos, després del qual iniciarà una itinerància per diferents municipis de la demarcació acompanyant les convocatòries d’ajuts dels fons Next Generation i donant suport als ajuntaments o ens municipals en la seva tasca.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 10 “Reducció de les desigualtats” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Inauguració exposició Rehabilitem al CAATEBB, amb el diputat Pere Pons, i el president Celestí Ventura / Foto: Diputació de Barcelona, Inauguració exposició Rehabilitem al CAATEBB, amb el diputat Pere Pons, i el president Celestí Ventura / Foto: Diputació de Barcelona,

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.