Suport continuat a la gestió econòmica
Davant els requeriments que fa la llei a les entitats locals, d'elaboració i presentació d'informació econòmica, financera i de gestió, des del Servei d'Assistència Econòmico-Financer s'han anat creant una sèrie de línies de suport, adreçades a entitats de fins a 30.000 habitants, per facilitat la realització d'aquestes tasques.
Cadascuna d'aquestes línies ofereix a l'entitat local, sense cost, l'aplicació informàtica que li permet elaborar aquesta informació, el suport en línia necessari, tant per a la utilització d'aquest aplicatiu com per resoldre qualsevol dubte teòric sobre la gestió econòmica local, i la revisió de la informació elaborada, al tancament de l'exercici.
Les diferents línies de suport continuat ofertes són les següents:
- Suport comptable
- Suport a la recepció de factures per via electrònica (e.FACT)
- Suport al tractament de l'inventari
- Suport a la gestió financera
- Suport en l'obtenció del cost efectiu i els costos dels serveis
- Suport a la gestió de les subvencions
- Suport en el Sistema Immediat d’Informació de l’IVA
Suport comptable
El suport a la gestió comptable consisteix en l’assessorament i assistència en matèria econòmica i comptable, per tal de generar una informació comptable el més acurada possible, dins dels termes legalment establerts.
Es facilita a l’Ens Local accés als programaris específics per aquesta tasca, instal·lats als servidors de la Diputació de Barcelona, mitjançant via telemàtica.
És competència de l’Ens Local la introducció de les dades i operacions adients per mantenir la informació al dia.
És competència de la Diputació de Barcelona l’assessorament i assistència en aquest àmbit, en la forma d’utilitzar el programari, així com el manteniment i salvaguarda de les dades associades al mateix.
Aquestes actuacions s’ofereixen als Ens Locals de la Província de Barcelona, llevat dels Ajuntaments amb una xifra de població superior a 30.000 habitants. Quan un Ens Local vulgui sol·licitar aquesta actuació caldrà fer-ho per via telemàtica de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona. Un cop acceptada la sol·licitud caldrà aprovar el Conveni ASGEL.
Pels Ens Locals que reuneixin els requisits per sol·licitar aquests serveis, el fet d’aprovar el Conveni ASGEL amb la Diputació, implica la petició del suport a la gestió comptable.
Per sol·licitar les altes d'usuaris cal que trameteu la petició al Servei d'Informàtica i Telecomunicacions de la Diputació, a través de l'aplicació SVUS. Cas de no tenir accés a aquesta aplicació es pot sol·licitar a:
http://www.diba.cat/xarxatelematica/
Si voleu realitzar les vostres consultes en qualsevol moment, disposeu del telèfon d'assistència 934 022 067 o el correu electrònic suportasgel@diba.cat
Al apropar-se el tancament gaudireu d'un suport especialitzat, per tal d'assegurar la màxima correcció als Estats Anuals que se'n derivaran.
Un cop realitzat el tancament, cada ajuntament rebrà una Diagnosi sobre la situació econòmica i financera en base a la seva liquidació.
Suport a la recepció de factures per via electrònica (e.FACT)
El suport a la recepció de factures per via electrònica permet la tramesa i facilita la gestió de factures en format electrònic provinents de qualsevol dels proveïdors de l'Ens. Aquest servei està limitat a les entitats que utilitzen el suport comptable dins l'opció de connexió en xarxa, i es regirà per les condicions de la prestació establertes en el conveni signat entre el Consorci AOC i la Diputació de Barcelona, vigent en cada moment.
Per sol·licitar aquest suport cal trametre una petició, per part de l'Interventor, per mitjà de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona. Posteriorment, l'entitat haurà de prendre l'acord administratiu corresponent, d'acord amb el model tipus de resolució aprovat per la Diputació de Barcelona, i trametre a la mateixa aquesta resolució conjuntament amb el justificant d'haver enviat, a través de l'EACAT, el formulari d'adhesió requerit pel consorci AOC, per tal de donar d'alta a l'Entitat sol·licitant d'aquest servei.
Una vegada facilitat per Diputació de Barcelona l'enllaç electrònic corresponent, l'Ens o Organisme local es compromet a publicar aquest enllaç a la seva seu electrònica, cap a la bústia de lliurament de factures del servei e.FACT, que garanteixi que qualsevol empresa proveïdora pugui enviar a l'organisme receptor factures en format electrònic.
Si voleu realitzar les vostres consultes en qualsevol moment, disposeu del telèfon d'assistència 934 022 067 o el correu electrònic suportasgel@diba.cat
Suport al tractament de l'inventari
Com a complement al programari comptable, es disposa d'un de Gestió Patrimonial que permet la gestió i control dels béns i drets que formen el patrimoni municipal.
El suport a la gestió del tractament de l’inventari consisteix en l’assessorament i assistència en la gestió dels actius econòmics, la seva correspondència amb l’immobilitzat comptable, i la generació del compte patrimonial.
Es facilita a l’Ens Local accés als programaris específics per aquesta tasca, instal·lats als servidors de la Diputació de Barcelona, mitjançant via telemàtica.
És competència de l’Ens Local la introducció de les dades i operacions adients per mantenir la informació al dia.
És competència de la Diputació de Barcelona l’assessorament i l’assistència en aquest àmbit, en la forma d’utilitzar el programari, així com el manteniment i salvaguarda de les dades associades al mateix.
Per sol·licitar aquest suport cal trametre una petició, per part de l'Interventor, per mitjà de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona.
Per realitzar qualsevol consulta, disposeu del telèfon d'assistència 934 022 281.
Per començar a utilitzar aquest mòdul, és necessari disposar d'un inventari actualitzat. Per facilitar la seva elaboració, es disposa del Manual de Treballs de camp, que pretén marcar els passos i les pautes per elaborar aquest inventari inicial, tant adreçat a les entitats que el volen desenvolupar per si mateixes com per aquelles que volen encarregar la seva elaboració a una empresa externa. Per sol·licitar aquest manual només cal trametre un correu electrònic per part de l'Interventor a saef.moduls@diba.cat
Suport a la gestió financera
El suport a la gestió financera consisteix en l’assessorament i assistència en la contractació i gestió dels passius financers.
Es facilita a l’Ens Local accés als programaris específics per aquesta tasca, instal·lats als servidors de la Diputació de Barcelona, mitjançant via telemàtica.
És competència de l’Ens Local la introducció de les dades i operacions adients per mantenir la informació al dia.
És competència de la Diputació de Barcelona l’assessorament i assistència en aquest àmbit, en la forma d’utilitzar el programari, així com el manteniment i salvaguarda de les dades associades al mateix.
Per sol·licitar aquest suport cal trametre una petició, per part de l'Interventor, per mitjà de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona.
Disposeu del telèfon d'assistència 934 022 281 i la bústia saef.moduls@diba.cat per realitzar les vostres consultes en qualsevol moment.
Suport en l'obtenció del cost efectiu i els costos dels serveis
El suport a l’obtenció del cost efectiu i del cost dels serveis consisteix en l’assessorament i assistència en el tractament de les despeses i ingressos associats al servei públic, per tal d’obtenir el cost efectiu, d’acord amb la normativa vigent, i el cost dels serveis prestats, d’acord amb la vigent ICAL 2013.
Es facilita a l’Ens Local, accés als programaris específics per aquesta tasca instal•lats als servidors de Diputació de Barcelona, mitjançant via telemàtica.
És competència de l’Ens Local la introducció de les dades i operacions adients per mantenir la informació al dia.
És competència de la Diputació de Barcelona l’assessorament i assistència en aquest àmbit, en la forma d’utilitzar els programaris, així com el manteniment i salvaguarda de les dades associades al mateix.
El Cost Efectiu pot ser sol·licitada per qualsevol Ens Local de la demarcació territorial de la Diputació de Barcelona.
El Cost dels serveis prestats resta limitat a les entitats que han signat el conveni ASGEL.
Per gaudir d'aquestes utilitats cal trametre una petició per mitjà de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona.
Suport a la gestió de les subvencions
El suport en matèria de subvencions consisteix en l’assessorament i assistència en la gestió de les subvencions concedides per l’entitat, facilitant la seva tramitació, control i seguiment i assolint la informació requerida per la Base Nacional de Subvencions en els formats adients.
Es facilita a l’Ens Local, accés als programaris específics per aquesta tasca, instal·lats als servidors de la Diputació de Barcelona, mitjançant via telemàtica.
És competència de l’Ens Local la introducció de les dades i operacions adients per mantenir la informació al dia.
És competència de la Diputació de Barcelona l’assessorament i assistència en la forma d’utilitzar el programari, així com el manteniment i salvaguarda de les dades associades al mateix.
Aquest programari treballa conjuntament amb el comptable, i per tant sols pot utilitzar-se per part de les Entitats que ja utilitzen el Suport Comptable. Per poder gaudir d'aquestes utilitats cal trametre una petició, per part de l'Interventor, per mitjà de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona.
El telèfon d'assistència per aquest àmbit és el 934 022 281.
Suport en el Sistema Immediat d’Informació de l’IVA
El suport en el Sistema Immediat d’Informació de l’IVA consisteix en l’assessorament i assistència en el tractament de les despeses i ingressos subjectes a IVA i en l’ús dels programaris, per tal de generar la informació adequada sobre l’IVA suportat i repercutit, d’acord amb la normativa vigent que determina la informació a trametre pel SII.
En l’actualitat, es facilita a l’Ens Local accés als programaris específics per aquesta tasca instal·lats als servidors de Diputació de Barcelona, mitjançant via telemàtica.
És competència de l’Ens Local la introducció de les dades i operacions adients per mantenir la informació al dia.
És competència de la Diputació de Barcelona l’assessorament i assistència en aquest àmbit, en la forma d’utilitzar el programari, així com el manteniment i salvaguarda de les dades associades al mateix.
Aquest programari treballa conjuntament amb el comptable, i per tant sols pot utilitzar-se per part de les Entitats que ja utilitzen el Suport Comptable. Per poder gaudir d'aquestes utilitats cal trametre una petició, per part de l'Interventor, per mitjà de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona
Tu privacidad es nuestra prioridad
Para proteger tu intimidad, antes de continuar queremos asegurarnos que sabes que, tanto nosotros como nuestros colaboradores, utilizamos algunas “cookies” en la web para facilitarte el uso:
- Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
- Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.
Guardamos la aceptación de cookies durante 30 días para mejorar la experiencia de navegación. Recuerda que puedes eliminar las cookies de tu navegador. - De terceros para mostrarte información de nuestras redes sociales, como Facebook, X, YouTube, etc. Al acceder a estos sitios web podrás decidir si aceptas o no sus políticas de privacidad y de cookies.