21/01/2022 07:42 h.

Resolem dubtes sobre el circuit de pagament del Servei Local de Teleassistència 2021-2024

Com sabeu, al maig del 2021 va començar un nou període de contractació del Servei Local de Teleassistència i un dels canvis que va comportar va ser la posada en marxa d’un nou circuit de pagament. Amb el nou contracte l’empresa prestadora factura el 100% del cost del servei a la Diputació de Barcelona i posteriorment,  us fem la liquidació corresponent a cada ens local amb caràcter quadrimestral.

Aquest canvi suposa que ja no rebreu una factura per part de l’empresa prestadora sinó una notificació de la liquidació corresponent per part de la Diputació i, comporta també, un canvi en el capítol on s’assigna aquesta despesa. Es tracta de liquidacions, en el sentit que els ajuntaments haureu de fer-nos una transferència des del capítol 4. És important saber que no és una facturació ja que nosaltres no us emetem una factura perquè no som els proveïdors del servei. Una facturació portaria implícit que ens hauríeu de pagar despeses corrents a partir del capítol 2, que implica IVA, i no és així.

Durant el mes de desembre vau rebre la liquidació corresponent al primer període d’aquest nou contracte, mesos de maig a agost, i la liquidació estimada per al segon període setembre-desembre. L’import de l’estimació de la liquidació corresponent a setembre-desembre s’ha calculat a partir dels serveis actius que tenia cada municipi a 1 de setembre i s’ha multiplicat pel 53%  del cost corresponent al municipi per quatre mesos.

La diferència entre la liquidació real i la bestreta (liquidació estimada) s’aplicarà a la primera liquidació del 2022, que serà el mes de maig quan es liquidi el període gener-abril.

Us recordem els apartats de les Bases per a la gestió i desenvolupament del servei 2021-2024 que recullen els aspectes relacionats amb el finançament, la liquidació i els impagats:

11. Finançament del programa

11.5 A la finalització de cada un dels dos primers quadrimestres de l’exercici pressupostari, la Diputació practicarà una liquidació a cada ens local, en funció dels serveis prestats en aquest període.

Durant el darrer quadrimestre de l’exercici pressupostari, cada ens local realitzarà una bestreta a compte a la Diputació de Barcelona, a partir del càlcul que la Diputació li notifiqui en base als serveis de Teleassistència actius amb que compti l’ens local a l’inici del quadrimestre. Acabat l’exercici i quan es disposi de les dades reals dels serveis prestats en aquest període, es practicarà la liquidació per a cada ens local.

Si la liquidació es favorable a l’ens local, es reduirà de la primera liquidació del exercici següent, o en el darrer exercici del conveni es retornarà l’import de la liquidació per part de Diputació de Barcelona; si la liquidació es favorable a la Diputació de Barcelona, aquesta practicarà una liquidació complementaria que s’abonarà per part dels ens locals conjuntament amb la primera liquidació del següent exercici, o si es tracta del darrer exercici del conveni, en el termini màxim de dos mesos des de la seva notificació.

En cas d’impagament de les quotes de les liquidacions o de la bestreta a compte, la Diputació de Barcelona podrà retenir les obligacions reconegudes pendent de pagament per practicar les oportunes compensacions.

13. Obligacions dels ens locals

13.7.- Finançar el 53% del cost total del servei en el seu àmbit territorial.

13.8.- Habilitar crèdit suficient en el pressupost de despeses per fer front a les obligacions derivades del cofinançament del programa.

13.9.- Efectuar l’ingrés de les successives liquidacions quadrimestrals i de les bestretes a compte, al compte general de la Diputació de Barcelona, en el termini de 30 dies des de que s’hagi rebut la notificació, del 53% del cost total dels serveis prestats en el seu àmbit territorial.

En cas de no complir terminis, es tracta d’un impagament i per tant no es compleix l’apartat 13 de les bases i es passa a aplicar l’11. “Compensacions” vol dir que des de Tresoreria us deixarem de transferir algun pagament que tingueu pendent (ja sigui de la nostra Àrea o d’una altra) per compensar l’import que no hageu pagat relatiu al Servei Local de Teleassistència.

Per qualsevol dubte podeu contactar amb nosaltres a teleassistencia@diba.cat.