FASE 2: Fonts d’inspiració: exemples de logos
Com es donen a conèixer les empreses? Com sabeu que uns cereals són d’aquella marca que us agrada tant? Quins sentiments ens transmet el color vermell? I el verd?
Us heu fixat mai en la imatge de la Coca-Cola?
Quan es va inventar la Coca-Cola el 1886, la manera d’escriure’n el nom no es va triar a l’atzar:
- Les dues C es van posar en majúscules perquè els anuncis cridessin més l’atenció de la gent.
- Es va escollir una lletra ben elegant que recordés la lletra escrita a mà.
Uns anys més tard es va decidir utilitzar un fons de color vermell per al nom. Tampoc va ser casualitat.
És a dir, les empreses s’esforcen per buscar imatges que els ajudin a connectar amb els seus clients, i cada petit detall té una raó de ser.
Quin tipus de producte associaríeu a aquest logotip?
Què us suggereix el color verd?
I la forma de fulla?
I les estrelles, què deuen ser?
Doncs bé, aquest símbol identifica els productes ecològics. D’aquí ve el color verd i la forma de fulla.
A més a més, és el símbol que dona la Unió Europea a tots els productes que demostren que s’han produït respectant el medi ambient. Per això hi ha les estrelles.
Com veieu, els colors i les formes ens poden explicar un munt de coses.
Què han fet altres escoles?
Escoles de tota la província de Barcelona ja han creat les seves cooperatives i, com vosaltres, han hagut de decidir un nom i crear la seva imatge.
Per exemple, al CEIP Miquel Utrillo de Sitges van fer un llibre de cuina amb receptes típiques de la vila i informació sobre els restaurants que hi ha. Doncs, perquè quedés clar que la cooperativa tractava de llibres, la van anomenar Utri Books.
A l’Escola Pompeu Fabra de Vallirana van crear Artesànics, una cooperativa amb una imatge d’allò més artesana.