Fase 2: Fonts d’inspiració: exemples de logos

Teoria
explorar

Com es donen a conèixer les empreses? Com sabeu que uns cereals són d’aquella marca que us agrada tant? Quins sentiments ens transmet el color vermell? I el verd? 

 

Us heu fixat mai en la imatge de la Coca-Cola?

La Coca-Cola es va inventar fa molts anys, el 1886. Les dues C es van posar en majúscules perquè els anuncis cridessin més l’atenció de la gent, i van escollir una lletra ben elegant, que recordés la lletra escrita a mà. 

I el color vermell? Tots els productes de Coca-Cola són vermells, però en realitat el vermell no va aparèixer fins gairebé setanta anys després que s’inventés aquesta beguda! Al web de Coca-Cola podeu veure com ha anat canviant la imatge d’aquesta marca al llarg dels anys:

www.cocacolaespana.es

Ja ho veieu: les empreses busquen imatges que els ajudin a connectar amb els seus clients i clientes, i cada petit detall té una raó de ser.

 

Quin tipus de producte associaríeu a aquest logotip?

Què us suggereix el color verd? I la forma de fulla? I totes aquestes estrelles, què deuen ser?

Doncs bé, aquest símbol identifica els productes ecològics. D’aquí ve el color verd i la forma de fulla.

A més a més, és el símbol que dona la Unió Europea a tots els productes que demostren que s’han produït respectant el medi ambient. Per això hi ha totes aquestes estrelletes…

Aquí trobareu una infografia que explica què representa aquest logotip:

infografia.pdf

Com veieu, els colors i les formes ens poden explicar un munt de coses.

 

Què han fet d’altres escoles?

Un munt d’escoles de tota la província de Barcelona ja han creat les seves cooperatives i, igual que vosaltres, han hagut de decidir un nom i de crear la imatge de la cooperativa.

Per exemple, els i les alumnes del CEIP Miquel Utrillo de Sitges van fer un llibre de cuina, amb receptes típiques de la vila i informació sobre els restaurants que hi ha. Doncs, perquè quedés clar que la seva cooperativa tractava de llibres, la van anomenar Utri Books.


Els i les alumnes de l’Escola Pompeu Fabra de Vallirana, per la seva banda, van crear Artesànics, una cooperativa amb una imatge d’allò més artesana.

 

Fase 2: Fonts d’inspiració: exemples de logos