FASE 4: Fem l’estudi de mercat

Taller
aplicar

Un estudi de mercat és una investigació que es fa per saber si a la gent li interessarà un nou producte que es vol posar a la venda.

A continuació trobareu diferents exemples d’estudis de mercat fets per altres cooperatives escolars.

Les cooperatives de Tordera, un cop havien fet els prototips i els havien exposat a l’assemblea, van triar tres maneres diferents de conèixer l’opinió del públic sobre els seus productes:

 
 

1. Crear un catàleg de productes amb preus aproximats i sortir al carrer a a fer un qüestionari als i les vianants.

 
 
 

 

2. Fer una exposició a l’entrada de l’escola i posar urnes perquè les famílies donessin la seva opinió contestant el qüestionari.

 
 

 

3. Penjar el catàleg de productes i el qüestionari al blog de la cooperativa perquè la gent el pogués contestar des de casa seva. Cada vegada que algú votava es generava un registre automàtic.

 
 

A partir de la informació recollida gràcies als qüestionaris, van poder saber:

  • Quins productes eren els més votats.
  • Si la gent compraria els seus productes.
  • Per què eren interessants els productes: preu, disseny o funcionalitat.
  • Com millorar els productes amb idees aportades pels futurs clients i clientes.
  • Aquest treball va quedar reflectit en l’acta de la següent assemblea de la cooperativa i en un gràfic.
 
Trobareu més informació a:
 
 

A l’Escola Ocata del Masnou van triar la pinyata com a producte per fabricar. Abans de començar el procés de fabricació, però, van passar una enquesta a l’alumnat dels altres cursos.

Els van preguntar per les seves preferències sobre aquest producte i, així, en van poder ajustar alguns dels detalls. Aquesta és l’enquesta que van dissenyar com a estudi de mercat:

 
 
 

 

Els nois i noies de l’Escola Vaixell Burriac de Vilassar de Mar van triar manualitats variades, com ara clauers o polseres, per vendre’ls com a productes de la cooperativa.

També van preparar una enquesta per fer el seu estudi de mercat i van demanar que la contestessin infants i adults del seu entorn proper, però també persones desconegudes que van entrevistar pel carrer.

 
 
 
FASE 4: Fem l’estudi de mercat

La teva privacitat és la nostra prioritat

Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:

  • Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
    Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador.
  • De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, Twitter, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.

Més informació