Fase 4: Fem l’estudi de mercat

Taller
aplicar
A continuació trobareu diferents exemples dels estudis de mercat que han fet altres cooperatives escolars:
 
A les cooperatives escolars de Tordera, a finals de gener ja tenien tots els prototips creats i els havien exposat a la resta dels membres de la cooperativa, així que van decidir que, per poder triar els que haurien de produir, calia saber l’opinió dels futurs clients; així doncs, van començar a pensar de quina manera podien realitzar l’estudi de mercat.
 
Per poder arribar al màxim de gent possible, van decidir fer-ho de tres formes diferents en què els o les participants serien sempre anònims:
 
1. Crear un catàleg de productes amb preus aproximats i sortir al carrer a preguntar als i les vianants.
 
 
 
2. Fer una exposició a l’entrada de l’escola i posar urnes perquè les famílies poguessin donar la seva opinió mitjançant una papereta amb preguntes utilitzada en l’activitat anterior.
 
 
3. Penjar el catàleg de productes i el qüestionari al blog de la cooperativa corresponent perquè la gent el pogués contestar des de casa seva. Cada vegada que algú votava es generava un registre automàtic.
 
 
 
 
Un cop fets els qüestionaris, van extreure la informació recollida a partir de la qual van poder saber diverses coses:
 
  • Quins productes eren els més votats.
  • Si la gent compraria els seus productes.
  • Per què eren interessants els productes: preu, disseny o funcionalitat.
  • Idees aportades pels futurs clients i clientes.
 
Aquest treball va quedar reflectit en l’ acta de cooperativa i també en una taula de freqüències a partir de la qual van generar un gràfic.
 
Trobareu més informació a:
 
 
L’Escola Ocata del Masnou va triar la pinyata com a producte per fabricar. Abans de començar el procés de fabricació, però, va passar una enquesta a l’alumnat de l’escola d’altres cursos per saber les seves preferències sobre aquest producte i poder ajustar-ne, així, alguns dels detalls. Aquesta és l’enquesta que van dissenyar com a estudi de mercat:
 
 
 
L’Escola Vaixell Burriac de Vilassar de Mar va triar manualitats variades, com ara clauers o polseres, per vendre’ls com a productes de la cooperativa. També van dissenyar un estudi de mercat en format d’enquesta, però en el seu cas el van fer extensiu a les persones del seu entorn proper, no només nens i nenes, i fins i tot a persones desconegudes que van entrevistar pel carrer.
 
 
 
Fase 4: Fem l’estudi de mercat