Jornada municipal per a un nou model de polítiques locals de garantia d'ingressos

24/05/2022 10.00 h - 14.15 h

Paranimf: Carrer del Comte d'Urgell, 187, 08036 Barcelona, tel. 934 022 052

www

L'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona impulsa una transformació del model de les polítiques locals de garantia d'ingressos cap a una major eficiència, accessibilitat, impacte social i equitat territorial. El projecte transformador Dret a uns ingressos bàsics. Polítiques municipals de garantia d’ingressos representa l’instrument de reflexió compartida, d’intercanvi de coneixement i de desenvolupament tècnic per portar a terme aquest canvi.

En aquest context, s’organitza una Jornada municipal per la garantia d’ingressos que tindrà lloc el dimarts 24 de maig de 2022 al Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona.

En el marc de la Jornada, el professor de treball social de la Universitat de Barcelona Manuel Aguilar Hendrikcson presentarà les bases conceptuals que justifiquen el canvi de model de polítiques locals de garantia d'ingressos. L’acte també comptarà amb la presentació de noves eines legals, estadístiques, logístiques i tecnològiques que s’han desenvolupat en el marc del projecte transformador. Un altre objectiu de les jornades és donar veu a municipis i ens locals que ja estan implementant el canvi de model a través dels seus representants polítics.

Per tant, aquesta jornada pretén generar un espai per avançar cap a propostes de consens i estratègiques que millorin l’eficàcia i l’eficiència dels sistemes actuals de prestacions locals, i amb el compromís de promoure una vida digna i plena d’oportunitats per a tothom.

Per a més informació aquí.