Biblioteca Montserrat Abelló de Barcelona

26/01/2018 a les 18.00 h
Descripció

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, inauguren divendres 26 de gener la biblioteca central del Districte de les Corts. Ubicat en una antiga fàbrica de teixits de seda, l’equipament formarà part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la demarcació de Barcelona.

La nova biblioteca ocupa 3.300 metres quadrats i és el primer edifici públic de la ciutat de Barcelona amb el certificat BREEAM, un mètode d’avaluació i certificació de la sostenibilitat en l’edificació líder a escala mundial. Ricard Mercadé / Aurora Fernández Arquitectes han dut a terme el projecte de transformació de l’antiga fàbrica Benet Campabadal, construïda el 1924 i pionera en el sector de la producció de teixits de seda. Una dècada després del seu tancament, el 1990 va passar a acollir la Fundació Centre del Vidre, punt de trobada dels oficis del vidre, la indústria i l’art.

Aquest nou equipament cultural, que donarà servei a la població del districte de Les Corts juntament amb la Biblioteca Les Corts – Miquel Llongueras, compta amb un fons inicial de 45.000 documents, incorpora servei d’autopréstec i servei de retorn de documents amb classificació automatitzada. Aquests serveis permeten a l’usuari reduir temps d’espera en aquestes operacions i millorar la seva autonomia en l’ús de les biblioteques.

La Biblioteca Montserrat Abelló està especialitzada en cultura “maker”, que promou la innovació i el coneixement obert amb la finalitat d’idear i fabricar objectes, especialment tecnològics o artesanals, amb el suport d’eines digitals i materials. Comparteix edifici amb l’Ateneu de Fabricació de les Corts.

La biblioteca pren el nom de la poetessa Montserrat Abelló (Tarragona, 1918 – Barcelona 2014). La seva obra poètica reflecteix la seva condició de dona i l’experiència de la guerra i l’exili. El 2007 va rebre el Premi Cavall Verd, el Premi Jaume Fuster dels Escriptors en Llengua Catalana, el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes i el Premi Nacional de Cultura.

Per donar la benvinguda a la nova biblioteca, s’han previst dues jornades de portes obertes per als dies 26 i 27 de gener que inclouran tallers per a joves i infants, així com espectacles i performances.

Galeria d'imatges

Interior de la biblioteca Interior de la biblioteca
Qui organitza
Lloc: Biblioteca Montserrat Abelló de Barcelona