Biblioteca Canyadó i Casagemes - Joan Argenté de Badalona

28/03/2015 a les 12.00 h
Descripció

La diputada de la Diputació de Barcelona i regidora de Badalona, Mercè Rius, i l'alcalde d'aquest municipi, Xavier Garcia Albiol, inauguraran dissabte 28 de març a les 12h la Biblioteca Canyadó i Casagemes-Joan Argenté. El nou equipament, el sisè de la ciutat de Badalona, formarà part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

L'obra, a càrrec de Ruisánchez Arquitectes, ha suposat l'adequació dels baixos d'un edifici d'habitatges. La biblioteca es desenvolupa en dos nivells. A la planta d'accés hi ha la zona d'acollida i promoció, l'àrea de diaris, l'espai polivalent, que pot tenir un funcionament independent de la resta de la biblioteca, la zona infantil i la zona de treball intern. A la planta superior hi ha la zona general, revistes, l'espai de música i imatge, una sala  de formació i un espai de suport. La biblioteca, ubicada al barri de Canyadó-Casagemes, disposa d'una superfície útil de 759 metres quadrats.

L'equipament ofereix un fons d'uns 13.800 documents, entre els quals hi ha 11.900 llibres, 1.900 documents audiovisuals i 63 subscripcions a diaris i revistes. Ofereix el préstec d'autoservei, basat en la tecnologia RFID, que permet major autonomia de l'usuari a l'hora d'agafar o retornar documents.

Per a la posada en marxa del nou equipament, la Diputació de Barcelona ha aportat uns 150.200 euros en concepte d'adquisició de fons documentals i audiovisuals, així com d'equipament informàtic.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona està integrada a finals d'aquest mes de març per 225 biblioteques i 9 bibliobusos, que treballen de forma coordinada i amb uns mateixos estàndards de qualitat per tal de facilitar l'accés a la cultura, el lleure i la informació als ciutadans de la demarcació de Barcelona.

Galeria d'imatges

Qui organitza