Biblioteca Salvador Vives Casajuana de Sant Vicenç de Castellet

27/03/2015 a les 17.30 h
Descripció

Sant Vicenç de Castellet trasllada la seva biblioteca a l'edifici de l'Espai Ateneu, indret on va haver la primera biblioteca del poble, la de la societat Ateneu. El president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, i l'alcalde del municipi, Joan Torres, assistiran a l'acte d'inauguració que té lloc divendres 27 de març a les 17.30h. La biblioteca forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

La biblioteca de Sant Vicenç de Castellet es va crear l'any 1950 i s'amplià el 1983. Ara canvia el seu emplaçament a l'Espai Ateneu. La biblioteca disposa de 1.836 metres quadrats útils, projectats pels arquitectes Batllori&Trepat. La façana principal té una forta presència i qualifica la plaça Anselm Clavé, on es realitza el mercat setmanal. Les sales de lectura tenen vistes al Castellet, que dóna nom al poble, a través d'una gran obertura a la façana lateral. La biblioteca té en planta baixa l'acollida, préstec d'autoservei, les àrees de revistes i diaris, la infantil i una sala de formació. En les dues plantes pis hi ha les àrees d'adults i les zones de treball intern. Al soterrani hi ha la sala polivalent amb capacitat per a 180 persones i la sala d'exposicions.

La biblioteca porta el nom de Salvador Vives Casajuana, psiquiatre santvicentí que va fer importants aportacions a la psiquiatria i psicologia catalanes.

L'equipament ofereix un fons d'uns 24.300 documents, entre els quals 18.000 llibres, 6.200 documents audiovisuals i 102 subscripcions a diaris i revistes. Ofereix el préstec d'autoservei, basat en la tecnologia RFID, que permet major autonomia de l'usuari a l'hora d'agafar o retornar documents. La biblioteca estarà oberta al públic 33 hores i mitja a la setmana.

Per a la posada en marxa del nou equipament, la Diputació de Barcelona ha aportat uns 666.000 euros en concepte d'ajuts a la construcció, adquisició de fons documentals i audiovisuals, així com d'equipament informàtic.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona estarà integrada a finals d'aquest mes de març per 225 biblioteques i 9 bibliobusos, que treballen de forma coordinada i amb uns mateixos estàndards de qualitat per tal de facilitar l'accés a la cultura, el lleure i la informació als ciutadans de la demarcació de Barcelona.

Galeria d'imatges

Biblioteca Salvador Vives Casajuana de Sant Vicenç de Castellet

Qui organitza
Lloc: Biblioteca Salvador Vives Casajuana de Sant Vicenç de Castellet