Biblioteca Volpelleres - Miquel Batllori de Sant Cugat del Vallès

27/03/2015 a les 19.00 h
Descripció

Divendres 27 de març a les 19h obre les portes la Biblioteca Volpelleres-Miquel Batllori de Sant Cugat del Vallès. El president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, i l'alcaldessa de Sant Cugat del Vallès, Mercè Conesa, assistiran a la jornada. El nou equipament, que entrarà en funcionament el mes d'abril, formarà part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i se suma a les altres dues biblioteques del municipi: Gabriel Ferrater i Mira-sol-Marta Pessarrodona.

L'edifici de la biblioteca, obra de l'OP I TEAM Arquitectes slp, s'ubica als baixos d'un bloc d'habitatges de recent construcció que es troba al final de l'eix comercial que vertebrarà el barri i que va des de l'estació de Volpelleres fins a la masia de Can Canyameres. L'accés principal és a través d'un pati obert. L'àrea infantil queda lligada al vestíbul d'entrada i pati d'accés. L'àrea general i els espais de treball s'articulen a partir d'un eix longitudinal que marca el lluernari preexistent. La sala d'actes i els espais de suport queden al fons, creant un àmbit que pot funcionar independentment de la biblioteca amb un accés secundari.

La Biblioteca de Volpelleres acull el primer laboratori tecnològic de Catalunya que permet accedir i experimentar amb noves formes d'interacció amb la cultura, els llibres i altres continguts. Un espai que, en col·laboració amb el Centre de Visió per Computador de la UAB, és obert a empreses per provar productes innovadors.

L'equipament ofereix un fons de 9.650 documents, entre els quals hi ha 8.000 llibres i 1.650 documents audiovisuals. Ofereix el préstec d'autoservei, basat en la tecnologia RFID, que permet major autonomia de l'usuari a l'hora d'agafar o retornar documents. La biblioteca estarà oberta al públic 35 hores a la setmana.

Per a la posada en marxa del nou equipament, la Diputació de Barcelona ha aportat uns 1.166.4000 euros en concepte d'ajuts a la construcció i adquisició de fons documentals i audiovisuals.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona estarà integrada a finals d'aquest mes de març per 225 biblioteques i 9 bibliobusos, que treballen de forma coordinada i amb uns mateixos estàndards de qualitat per tal de facilitar l'accés a la cultura, el lleure i la informació als ciutadans de la demarcació de Barcelona.

Galeria d'imatges

Qui organitza
Lloc: Biblioteca Volpelleres - Miquel Batllori de Sant Cugat del Vallès
Adreça: Pau Muñoz i Castanyer, 3, local 1