Comunicar exposicions. Com arribar a tothom

13/10/2021 - 22/10/2021 12:00h - 14:00h (13, 15, 20 i 22 d’octubre de 2021)

Quatre sessions en línia

Jornades de Formació per a Tècnics Municipals d’Arts Visuals 2021

(Sessions pràctiques i personalitzades)

Estem molt lluny d’aquelles exposicions en què comunicar eficaçment no era prioritari per part de curadores i curadors. Avui, arribar a tots els públics i no excloure ningú ha passat a ser una prioritat per a qui programa i té cura d’exposicions. Però, d’altra banda, i ja que en equipaments petits i mitjans no hi ha una especialització de tasques com seria desitjable, sovint una mateixa persona ha d’assumir tots els papers associats a una exposició, inclosa també la comunicació. Com ser eficaços? Com enfrontar-nos a les diferents peces de text? Com dir sense confondre? Si habitualment s’ofereixen cursos sobre eines i recursos, sobretot digitals; aquí atendrem la veu i allò que es comunica. Més que el com, ens interessa què diem. S’indicaran dreceres per fer front a aquesta tasca en les millors condicions.

Es convidarà els participants a què portin les peces de comunicació del seu context professional i que ens diguin quins aspectes concrets voldrien treballar.

Docents

Cristina Masanés

Formada en filosofia a la Universitat de Barcelona i en estudis de gènere a la Universitat de València, escriu per a diferents institucions culturals (MACBA, Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Xarxa de Museus d’Art de Catalunya,…) i ha estat curadora de projectes expositius per a diversos museus (Museu de l’Empordà, Museu de Granollers, Palau Robert de Barcelona...). Col·labora amb articles d’opinió, art, divulgació històrica i territori a Sàpiens, Descobrir, Revista de Girona, Alberes, El Temps de les Arts i Mirador de les Arts. Ha coordinat cursos com Mirar amb la paraula. Art i filosofia per a l’Aula d’Humanitats de Girona o Opera aperta. festival d’art i paraula de Granollers. És autora de llibres d’assaig biogràfic com Lídia de Cadaqués (Quaderns Crema, 2001) i Germaine Gargallo. Cos, pintura i error (Llibres del Segle, 2014).

Montse Frisach

Periodista i crítica especialitzada en arts visuals. Durant gairebé tres dècades, va ser redactora de la secció Cultura del diari Avui i després d’El Punt Avui. Actualment és col·laboradora freelance de temes artístics i musicals en mitjans com El Mirador de les Arts, Catorze i El Temps de les Arts. També realitza feines d’storyteller i redactora per a institucions museístiques com el Museu Picasso i el Museu Nacional d’Art de Catalunya, entre d’altres. Membre de l’Associació Catalana de Crítics d’Art, ha guanyat els premis GAC i ACCA a la crítica d’art.

(PREINSCRIPCIONS TANCADES)

Assistents

Tècnics responsables de programes d’arts visuals municipals de la demarcació de Barcelona; Tècnics responsables de la comunicació municipal d’arts visuals de la demarcació de Barcelona