Els joves com a agents culturals

11/06/2024 10:00 - 14:00 +34934022565 oerc.formacio@diba.cat

Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona)

Els joves tenen un paper determinant en la cultura, com a impulsors i agents de primer ordre. La innovació, la creativitat i les noves idees són inherents als joves que busquen obrir-se un camí en l’intricat món de la cultura, ja sigui com a gestors culturals, com a agents i dinamitzadors que actuen de manera independent o bé com a creadors. Sovint, però, troben molts obstacles per poder exercir la seva tasca, ja sigui per poder mostrar la seva creativitat o bé treballar amb el teixit cultural i les institucions. Des del món cultural cal estar atent als moviments dels joves, atendre les seves necessitats i donar-los suport més enllà de les qüestions merament crematístiques. Treballar amb els joves significa creure en la idea dels agents culturals que proporcionen vitalitat, dinamisme i creativitat a la vida cultural dels nostres municipis. Aquest curs vol obrir vies i proporcionar recursos per tal que els municipis treballin amb els joves, així com mostrar bones pràctiques i establir un diàleg amb els assistents per intercanviar punts de vista i abordar, d’aquesta manera, les estratègies més eficients i obertes per tal de col·laborar de manera estreta amb els joves. Això vol dir que els tècnics, gestors i responsables culturals han de saber parar l’orella, sortir al carrer i estar a l’aguait del que succeeix en els carrers dels seus municipis. El següent pas ha de ser contactar amb els joves agents i establir-hi ponts de diàleg i de cooperació. Mostrar la creativitat existent és una tasca important, però encara ho és més impulsar la creativitat jove des de la mateixa base.

• 10:00 - 11:00 h:  Els agents culturals joves
  • 11:00 - 12:00 h:  Reptes i potencialitats
  • 12:00 - 12:30 h:  Pausa
  • 12:30 - 13:30 h:  Accions de diàleg i cooperació
  • 13:30 - 14:00 h:  Conclusions i tancament

PONENTS

Mireia Gubianas

Gestora cultural, actriu i docent d’arts escèniques.

Llicenciada en Filologia Catalana, Postgrau en Polítiques Culturals de Base Comunitària, màster en Pedagogia Educativa i titulada en Art Dramàtic. En els darrers anys ha focalitzat la seva tasca professional en el treball artístic i pedagògic amb adolescents i joves, facilitant eines creatives i de vinculació amb la cultura.

És coordinadora de projectes artístics i educatius per a joves i adolescents com el programa de creació cinematogràfica Salto del Eje de la Diputació de Barcelona i impulsat per l’Alt Comissionat Contra la Pobresa infantil i el Ministeri de Cultura; el Projecte Virals, programa d’acompanyament cultural a la gestió emocional a partir d’eines de pensament, creatives i teatrals, desenvolupat en col·laboració amb l'Ajuntament de Terrassa, o el projecte europeu d'escolta a joves per a la innovació cultural ForesTEEN, impulsat per Creative EU, la xarxa internacional ASSITEJ (Associació Internacional de Teatre per a la Infància i la Joventut) i laSala de Sabadell.

(PREINSCRIPCIONS TANCADES)