Moment de la reunió
El darrer 27 de gener, la diputada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez Portell, va rebre a l'alcalde de Vilassar de Mar, Damià del Clot Trias, per analitzar la situació de les línies de col·laboració institucional.
El darrer 18 de desembre va finalitzar el termini per sol·licitar activitats de sensibilització a la ciutadania en matèria de consum responsable, dirigides als ens locals de la província i, de forma especial, als mitjans i petits ajuntaments.
Ajuntament de Les Franqueses del Vallès
L''Oficina Municipal d'Informació al Consumidor va tramitar, durant l'any passat, un total de 146 reclamacions i consultes. Un 70% van ser resoltes i un 45% de les quals van ser favorables al ciutadà.
Material informatiu campanya
L'ajuntament va iniciar, en el mes de gener, una campanya informativa adreçada a les persones consumidores, amb l'objectiu de promoure la reducció del consum de bosses de plàstic amb el lema "La bossa, la poso jo!"
Cartell d'horari comercial
Cartell d'horari comercial
L'ACCO recomana no optar per la limitació dels horaris comercials, ja que pot ser perjudicial per al benestar dels consumidors i usuaris. I també per als comerciants, els quals veuran restringit l'element estratègic d'operar en el mercat.
La Comissió Europea va promoure, en el 2012, la reforma de la protecció de dades de la Unió Europea, per adequar Europa a l'era digital . Actualment, ha arribat a un acord amb el Parlament Europeu i el Consell, un cop finalitzades les negociacions entre les tres institucions (anomenades reunions «tripartites»).
La Comissió Europea va presentar, al desembre de 2015, en compliment de l'Estratègia per al mercat únic digital, dues propostes destinades a protegir millor els consumidors que compren en línia a la Unió Europea i a ajudar les empreses a incrementar les seves vendes en línia.
El tribunal arxiva la denúncia contra l'adjudicació de Catalunya Banc a BBVA i manifesta que només les associacions de consumidors, legalment registrades, tenen legitimació per representar l'interès públic general.
El Conseller amb membres de l'ACPB
El Conseller amb membres de l'ACPB
L'Associació de Consumidors de la Província de Barcelona - ACPB organitzà un acte sobre la mediació en consum el darrer 21 de gener.
Imatge campanya 2016
Com cada any, la Diputació de Barcelona té previst desenvolupar, el proper 15 de març, diferents actuacions aprofitant la celebració del Dia Mundial del Consumidor.
La realització d'aquest taller és fruit del conveni de col·laboració signat entre el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, la Diputació de Barcelona i l'Institut Català d'Energia.
Imatge curs per a la policia local
El Servei de Suport a les Polítiques de Consum ofereix, als ens locals adherits a la Xarxa Local de Consum, suport tècnic per a la realització d'activitats de sensibilització en matèria de consum responsable, les quals s'adrecen a diferents col·lectius.
Visita a Berga
El consumidor "omnicanal" és el client que utilitza diversos canals per poder interactuar i comunicar-se amb companyies i/o marques comercials. Aquest perfil de la persona consumidora empra, cada vegada més i sense gaires dificultats, les noves tecnologies durant les cinc fases del procés de compra que comprèn: el reconeixement de les necessitats funcionals o emocionals, la recerca, la valoració de la informació, la compra i l'avaluació postcompra.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum