01/03/2024 09:00 h.

Pau Gonzàlez Val, nou diputat de Cultura

Pau González Val és el nou diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona. Regidor de l'Ajuntament de Barcelona, és llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Pompeu Fabra.

Carta de presentació

Hola, soc en Pau Gonzàlez Val i només et prendré uns minuts per presentar-me com a nou diputat de Cultura.

Des d’aquest 29 de febrer, per resolució del Ple de la Diputació, he estat nomenat president delegat de l’Àrea de Cultura. Això vol dir que, per fi, ja soc el teu diputat de Cultura, i dic per fi perquè, com sabràs, he ocupat informalment aquest càrrec després que l’anterior diputat, en Jordi Martí, assumís a finals de novembre passat, la Secretaria d’Estat del Ministeri de Cultura al costat del ministre Urtasun, i d’això ja fa uns mesos.

En aquest temps, des de la marxa d’en Jordi a Madrid, han estat la vicepresidenta tercera, Candela López, i la diputada adjunta, Aïda Llauradó, les persones que han assumit la representació de l’Àrea en els actes que han requerit la nostra presència. Per sort, puc -podem- seguir comptant amb l’expertesa de totes dues en aquesta etapa que ara començo. Compto -comptem- amb elles com a part d’un equip que és nou per a tu i en què incloc la Mònica Mateos, com a coordinadora de l’Àrea, i en Daniel Granados, com a delegat de Drets Culturals.

Tots nosaltres, la Candela, l’Aïda, la Mònica, en Daniel i jo mateix, amb tu, tenim al davant un temps per treballar plegats per la cultura dels nostres municipis, de la nostra demarcació i del nostre país. Per garantir que, independentment d’en quin dels 311 municipis de la província resideixi, qualsevol persona vegi garantits els seus drets culturals: participar, crear, generar comunitats, compartir, experimentar, accedir, contribuir, innovar...

En podem dir mandat, legislatura, període, època... sempre serà un temps que recorrerem junts i que ha de ser el més profitós possible, per a nosaltres i per a la gent per a la qual treballem, les nostres conciutadanes i conciutadans. I res millor que tenir un destí, un horitzó o uns objectius, més un full de ruta per assolir-los, per fer aquest trajecte de la manera més eficient fins al nou mandat, legislatura, període, època... En el nostre cas, el repte que compartim és MAJÚSCUL ja que, com recull la Carta de Roma del 2020, la cultura és tot allò que fem més enllà de la supervivència, tot allò que fem per enriquir les nostres vides. Ni més ni menys.

Confio poder explicar-te personalment i compartir amb tu aquest itinerari a seguir. Per fi per a mi s’ha acabat l’espera godotiana, i contràriament al personatge absent en l’obra de Beckett, la meva intenció és estar ben present en l’exercici de les responsabilitats del meu càrrec. Unes responsabilitats que també inclouen atendre qualsevol consulta, suggeriment o neguit que vulguis traslladar-me.

Seré al despatx de la primera planta de l’Edifici del Rellotge. Si no hi soc, segur que trobem el moment per veure’ns.

Una abraçada,

Pau Gonzàlez Val

"La cultura és tot allò que fem més enllà de la supervivència, tot allò que fem per enriquir les nostres vides. Ni més ni menys"

Ple de la Diputacio de Barcelona