Qui som?

El Laboratori de Turisme (LABturisme) és la unitat de coneixement turístic de la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, integrada dins l’Oficina Tècnica de Turisme. A través de l’observació, la recollida, anàlisi i transferència de la informació del sector, vol contribuir a la millora del coneixement i la competitivitat de les destinacions turístiques locals i comarcals de la província de Barcelona, així com dels agents turístics, donant suport a la seva presa de decisions i al disseny d’estratègies amb l’objectiu de generar un turisme més sostenible i de major impacte econòmic.

La seva funció, per tant, és desenvolupar línies de generació d'informació, coneixement i transferència mitjançant el seguiment de l’activitat turística de les comarques de Barcelona a través d’indicadors i informes; també amb l'elaboració d'estudis turístics tècnics propis i/o amb entitats col·laboradores i finalment amb la realització d'accions formatives (cursos, jornades, tallers de turisme i transferències) dirigits tant a tècnics de turisme com agents del sector privat.

A través de quatre grans línies de treball (Informació estadística, Innovació turística, Formació i transferència i el Centre de documentació-LABdocumenta), el LABturisme persegueix els següents objectius:

  • Suport a la planificació estratègica del turisme a la província de Barcelona;
  • Millora de la competitivitat dels professionals (públics i privats) de la província de Barcelona amb una major formació i informació;
  • Millora de la sostenibilitat turística de la província incorporant nous indicadors de turisme de l'activitat, per a la mesura de riscos i possibilitats;
  • Desenvolupament d'indicadors clau, informes, anàlisi i quadres de comandament per a la millora de la presa de decisions dels gestors turístics;
  • Generació i transferència de coneixement turístic des dels espais de difusió de coneixement cap als espais receptors clau (destinacions turístiques);
  • Participació activa a l'Observatori del Turisme a Barcelona, ciutat i regió (OTB), amb la voluntat de potenciar el coneixement i la intel·ligència de mercat en matèria turística de cada institució i de la Destinació Barcelona.

El LABturisme es va crear el 2008 i durant els darrers anys s’ha consolidat com a observatori turístic de referència, amb operacions estadístiques pròpies i externes que proporcionen una informació molt completa sobre el desenvolupament de l’activitat turística a les nostres comarques.