Millora de l'entorn legal

Millorar l'entorn legal és establir les condicions que faciliten a les empreses gestionar tràmits i obligacions amb l'administració, per tal de contribuir a promoure l'activitat econòmica.

Al treballar en mercats globals, les diferències regulatòries entre territoris provoquen pèrdues de competitivitat en els que tenen un marc legislatiu amb més traves per les empreses. Atenent que una part significativa dels tràmits són d'àmbit local (com la llicència ambiental, permisos d'obres, canvis d'activitat o comunicacions d'obertura), l'administració més propera és responsable de facilitar el procés a les empreses.

Per això, l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local posa a disposició dels ajuntaments eines dirigides a eliminar, simplificar i racionalitzar procediments per reduir càrregues administratives innecessàries i millorar la relació amb el món empresarial.

Diputació de Barcelona té signat un Conveni amb el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme per facilitar que les entitats locals esdevinguin Punt d’Atenció a l’Emprenedoria (PAE). Els punts PAE són oficines autoritzades pel Ministeri des d’on es realitza la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals de manera telemàtica i gratuïta.

Punts d'Atenció a l'Emprenedoria (PAE)

Les Oficines d’Atenció a l’Empresa (OAE) són espais de referència per a les empreses i persones emprenedores, des d’on s’ofereix un servei de tramitació d’activitats, constitució d’empreses i altres tràmits com subvencions, llicències d’obres, permisos d’ocupació de via pública, etc.

Servei de Teixit Productiu
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació