15/12/2022 13:16 h.

Bona acollida de les formacions sobre prevenció de l’abús sexual i d’assetjament a les EMMA

Des de la Xarxa d’Escoles Municipals de la Diputació de Barcelona s’ha dut a terme un programa formatiu amb l’objectiu de facilitar eines i coneixements per tal d’abordar l’abús sexual i l’assetjament a les escoles municipals de música i arts.

Com a part d’aquest programa s’han realitzat dues tipologies de cursos: dues edicions del curs de prevenció, detecció i actuació, obert a tot el personal de les escoles, i una edició d’un altre curs més enfocat a equips directius sobre la implementació dels protocols davant l'abús i l'assetjament sexual.

L’acció formativa ha tingut una molt bona acollida com ho demostren les xifres de participació de les  escoles municipals de música, dansa i centres de les arts de 18 municipis diferents i d'un Consorci de la província de Barcelona,  i el fet que s’hagin acreditat en aquest àmbit 28 persones: 22 professors i professores i 6 persones de l’equip directiu.  També la satisfacció rebuda dels participants a la formació ha estat excel·lent, amb una puntuació mitjana de 8,7.

De cara a l’any 2023, hi ha previst continuar fent més edicions d’aquests cursos.

Materials disponibles

Per a més informació, es pot consultar el document marc “Protocol per a la detecció, actuació i prevenció de l’abús sexual i l’assetjament a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts” i la resta de materials relacionats:

1. Document marc del Protocol
  2. Pautes per a l’elaboració