15/11/2023 14:54 h.

Joan Galiano destaca la importància de l'orientació educativa per garantir l'equitat a la presentació de l'informe Xcelence

L'informe «La situació de l'orientació académicoprofessional segons el model Xcelence» elaborat per la Fundació Bertelsmann, ofereix un anàlisi detallat amb dades provinents de 225 centres d'ensenyament secundari de Catalunya i Madrid.

Joan Galiano, diputat de l'Àrea d'Educació, va donar la benvinguda i va subratllar la importància d'una orientació accessible per a tothom, assegurant l'equitat i l'accés a les oportunitats educatives al llarg de la vida.

La diputada Glòria Colom, en la seva intervenció, va posar èmfasi en el paper essencial dels ajuntaments en l'articulació dels agents orientadors del territori. Va destacar l'impacte positiu del model de ciutat orientadora i del sistema local d'orientació i acompanyament, que es concreta en el projecte transformador Noves Oportunitats Educatives – NOE 4.10.

L'acte, amb una perspectiva municipal destacada, va comptar amb la participació de la Regidora d'Educació de l'Ajuntament de Viladecans i dos representants dels ajuntaments de Terrassa i Vilafranca del Penedès. La Subdirectora d'Orientació, Participació i Benestar de l'alumnat del Departament d'Educació va ser l'encarregada de cloure l'acte.

Cal destacar que la Diputació de Barcelona va establir, el 2022, una col·laboració amb la Fundació Bertelsmann i la Fundació Empieza por Educar, impulsores del projecte Xcelence – Escoles que Inspiren, buscant sinergies per combatre l'abandonament escolar prematur.

[+] Més informació