13/03/2024 11:58 h.

Més de 100 docents de les escoles de música formades en violències sexuals

127 docents de les escoles municipals  de música i arts de 54 municipis de la província  de Barcelona han rebut formació sobre la importància de la detecció, la prevenció i la intervenció en violències sexuals.

La nova llei de protecció a la infància i l’adolescència davant la violència, (LOPIVI), recull la necessitat de que les escoles tinguin un protocol d’actuació, designin una persona delegada per a la seva coordinació i es sensibilitzi a tota la comunitat educativa.

Una proposta formativa  impulsada per la XEMMA, en el marc de la línia de treball de l’abordatge de les violències sexuals i que es concreta en tres cursos diferenciats.

Per una banda, un curs inicial sobre la prevenció, l’acompanyament i  la detecció i de les violències sexuals dirigida a tot el personal de l’escola, docent i perfil administratiu. Per l’altra,  un curs més especialitzat dirigit al perfil directiu de les escoles que es centra en l’elaboració de protocols i la seva implementació a l’escola, i per últim un curs a mida en el territori sobre com construir espais segurs dirigit als claustres de les escoles que ja han fet les formacions prèvies.

De cara a l’any 2024, hi ha previst continuar fent més edicions d’aquests cursos:

-La prevenció, detecció i actuació davant les violències sexuals EMMA: 9,23 i 30 maig 2024 de 10-13h

-La implementació dels protocols davant les violències sexuals a les EMMA (octubre-novembre 2024)

Construïm espais segurs: la prevenció de les violències sexuals  (diferents edicions a 2024 segons les demandes de les EMMA)

Materials disponibles

Per a més informació, es pot consultar el document marc “Protocol per a la detecció, actuació i prevenció de l’abús sexual i l’assetjament a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts” i la resta de materials relacionats:

1. Document marc del Protocol
  2. Pautes per a l’elaboració