08/07/2021 10:59 h.

Nou projecte per elaborar el Protocol Marc per la prevenció de l’abús sexual i l’assetjament a les EMMA

La Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts (XEMMA) ha iniciat un nou projecte de col·laboració amb l’Associació Catalana d’Escoles de Música (ACEM) per a l’elaboració d’un Protocol Marc per a la detecció, prevenció i actuació de l’abús i l’assetjament sexual a les escoles municipals de música i arts.

L’objectiu es elaborar un document marc del protocol de prevenció, detecció i actuació davant l'abús sexual, l'assetjament sexual, l'assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat, expressió de gènere a les Escoles Municipals de Música i Arts, i sobretot, ser una guia per a la prevenció, detecció i resolució d’aquests casos.

Aquest  document ha de servir per definir accions tant preventives que fomentin el bon tracte, les cures i les relacions sanes entre professorat i alumnat, com accions reactives davant les situacions que atempten contra els drets de la infància i adolescència.

Per a la reva elaboració es comptarà amb el suport i la experiència de la Fundació Vicki Bernadet.

El 16 de juliol es va celebrar la primera trobada virtual oberta a les escoles municipals de música i arts de Catalunya. En aquesta sessió, es va presentar el projecte i es van obrir espais per compartir idees i experiències.