04/04/2024 14:00 h.

Nova guia sobre coeducació i prevenció de les violències masclistes en l’àmbit educatiu

La nova guia “La coeducació des dels ajuntaments”, de la col·lecció de guies polítiques de l’educació local de la Diputació de Barcelona, té l’objectiu de clarificar la vigència de la coeducació i l’educació feminista en les institucions educatives i proposar línies de treball estratègiques per al treball coeducatiu en l’àmbit local.

Dirigida a electes i equips directius de les regidories d’educació dels municipis, la publicació es divideix en diferents apartats: Marc teòric; aportacions de la coeducació a les polítiques educatives locals; elements d’anàlisi per a la diagnosi i línies de treball; i reflexió final sobre les accions dels governs locals per promoure la coeducació. Així mateix, ofereix propostes de treball coeducatives, com, per exemple, la socialització dels estereotips de gènere, les cures d'un/a mateix/a i de l'entorn i la prevenció de les violències de gènere.

La guia ve acompanyada també d’un vídeo-trailer, un material breu de consulta i reflexió que proposa orientacions per incorporar la coeducació i les pedagogies feministes en les polítiques educatives municipals.