29/11/2023 14:12 h.

Presentem la nostra guia de coeducació en la sessió “Coeduca” de la Generalitat Valenciana

Els dies 15 i 29 de novembre, en el marc de la sessió formativa “Coeduca. Mesures per al foment de la igualtat i la convivència” organitzada per la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana, presentem la Guia de Coeducació de la XEMB.

La jornada ha reunit mestres, educadores del primer i segon cicle d’infantil, així com les referents de coordinació de benestar i protecció de les escoles, totes elles figures clau per fomentar i treballar els valors de la coeducació des de les escoles.

Durant la sessió hem compartit amb les participants les tres principals idees que s’extreuen de la guia:

-Els estereotips  de gènere ja comencen en l’educació infantil
- Els drets dels infants a desenvolupar-se en la diversitat i la igualtat
- Aprendre a cuidar des de la petita infància és el primer pas pel benestar d’una mateixa i dels altres

També hem comptat amb la participació de la directora de l ’Escola Bressol Municipal Marrecs i Mainada de Sant Just Desvern, Dèlia Risques, que va explicar  com ha aplicat els continguts  de la guia en la revisió de la documentació,  en l’anàlisi dels contes i tradicions  dels centres, i en la promoció de la coeducació en la xarxa 0-6 del municipi.

Sobre la guia de coeducació

La guia de coeducació proposa cinc àmbits de treball: la incorporació de  la coeducació com a principi pedagògic en el currículum i valors de l’escola, l’anàlisi dels  materials, l’ús dels espais i el  joc lliure que desenvolupen els infants. En cadascun d’ells ofereix eines  per a la reflexió del rol de l’educadora i les famílies en l’acompanyament a l’infant, el marc teòric, eines d’autodiagnosi per la pròpia escola i recursos sobre la temàtica.

Accedeix a la guia aquí