14/03/2024 10:25 h.

Seminari d’intercanvi de coneixement «Canviar l’escola municipal de música i arts, sí, però com?» de la XEMMA

El seminari organitzat pel grup de treball de millora contínua de la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts és concep com un espai de formació i intercanvi de coneixement dirigit als claustres de les escoles municipals que en formen part.

Si us interessa adherir-vos a la XEMMA i participar en algun dels grups de treball, poseu-vos en contacte amb la secretaria tècnica a: secretariaxarxes@diba.cat i us informarem.

Es va comptar amb l’acompanyament de Boris Mir, professor d'educació secundària expert en aprenentatge i en transformació educativa.

Durant la sessió celebrada el passat 2 de març es van abordar els següents objectius:

• Promoure, reflexionar i interpel·lar sobre la millora contínua i la innovació educativa als claustres de les escoles que en formen part.
  • Donar a conèixer el document “Millora i innovació a les escoles municipals de música i arts”
  • Conèixer i posar en pràctica metodologies i dinàmiques per treballar amb els equips docents.

Els 35 docents de les 8 escoles que hi van participar, van treballar amb les següents dinàmiques participatives i recursos:

• Cercle de diàleg: creació d’equip en els claustres docents. Es van realitzar quatre cercles simultanis facilitats per membres del Grup de Treball de millora contínua.
  • Presentació del document Millora i innovació a les escoles municipals de música i arts elaborant en el marc del grup de treball.
  • Dinàmica d’aprenentatge cooperatiu dirigida per Boris Mir.
  • Dinàmica “La peixera / fishbowl” de tancament, Què ens emportem? I ho podem posar en pràctica? presentada per Boris Mir.