13/10/2022 15:46 h.

Sessió de treball d’intercanvi d’experiències i pràctiques artístiques interdisciplinàries

Comparteix

 

Conèixer, crear i viure en primera persona pràctiques artístiques interdisciplinàries  i metodologies transferibles als equips docents de les escoles, aquest era un dels principals objectius de la sessió organitzada pel Grup de Treball de Centres Integrals de les Arts (GTCIA) de la Xarxa d’Escoles de Música i Arts, celebrada el passat 1 d’octubre.

El GTCIA és un grup molt actiu i participatiu i també un clar exemple de com el treball en xarxa és un motor d’impuls i generador de canvis en la realitat de les escoles. La seva implicació s’ha fet palesa durant els últims mesos en què ha estat molt implicat en la organització d’aquest esdeveniment, treballant colze amb colze amb la Gerència de Serveis d’Educació de la Diputació de Barcelona. 

La jornada s’ha concebut com un punt de trobada, reflexió i intercanvi d’experiències, i alhora un espai de diversió i distensió, a través de dinàmiques participatives  i creatives. Begonya Folch, formadora i professora d'ensenyament secundari, que ha estat l’experta que ens ha acompanyat en tot el procés de plantejament i organització de l’esdeveniment, i també formadora i facilitadora de les dinàmiques destacava que «ens hem pogut treure la por, utilitzar diferents codis artístics i treballar la creativitat d’una forma interdisciplinària». 

Vam comptar amb la participació de 52 docents de les 8 escoles que formen part del grup, l’ACEM, i el Centre de les Arts de l’Hospitalet, com a escola convidada. L’Eliseu Ribes, director de l’EMA de Santa Perpètua, que va cedir l’espai per a la celebració d’aquesta sessió, ens explicava que: «aquesta jornada havia der ser un espai on compartir els dubtes, les pors, les alegries i els encerts, on tothom pugui expressar-se lliurament i, sobretot, un espai on sentir-te recolzat. I jo crec que ho hem aconseguit. Les impressions generals han estat molt positives i jo, personalment, estic molt satisfet i emocionat amb el resultat».