20/03/2024 09:36 h.

La importància de l’orientació i l’acompanyament en la lluita contra l’abandonament escolar prematur.

En el marc de la jornada de treball «Nova Llei FP: reptes i oportunitats» organitzada per la Fundació Èxit, la coordinadora de l’Àrea d’Educació, Marcel·lina Bosch, va dedicar unes paraules de reconeixement al paper que juguen els ajuntaments i les entitats socials en els processos d’orientació i acompanyament dels joves en risc d’abandonament escolar prematur.

L'objectiu de la jornada, en la que van participar un grup reduït d’empreses que col·laboren amb la Fundació Èxit, va ser l'anàlisi dels reptes i les oportunitats que presenta la nova Llei d’FP. Entre els reptes, la Marcel·lina Bosch, referint-se al projecte Coach, ha subratllat la importància d’exposar els joves en risc a entorns i a referents adults diferents als propis generant oportunitats per reconèixer les capacitats que tenen i d’aquesta manera facilitar els seus itineraris educatius i vitals.

La coordinadora també va aprofitar l’ocasió per manifestar el compromís de la Diputació de Barcelona amb la lluita contra l’abandonament escolar prematur i amb el suport als municipis perquè puguin continuar oferint recursos que promoguin la continuïtat educativa. En aquest marc, va expressar l’interès en seguir col·laborant amb la Fundació Èxit per promoure l’orientació i l’acompanyament als alumnes que cursen Programes de Formació i Inserció (PFI).

Simultàniament a la jornada de treball, en una sala contigua, es va celebrar la jornada final de l’edició del projecte Coach amb la participació de les 80 parelles de joves i voluntaris/àries d’empresa. Als testimonis d’aquests joves i voluntaris, també s’hi van sumar les dels tutors i tutores que han facilitat i acompanyat tot el procés.

Aquest curs, gràcies al conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i la Fundació Èxit en el marc del projecte NOE 4.10, 27 alumnes de 3 PFI de les Escoles Municipals de Persones Adultes de Sant Quirze del Vallès i d’El Masnou han participat del projecte Coach.