11/11/2022 09:55 h.

Trobada d’inici de curs 2022-2023 de la XEMMA

El 9 de novembre vam celebrar la trobada d’inici de curs de Xarxa d'Escoles Municipals de Música i Arts (XEMMA), que enguany va tenir lloc a l’Escola de Música de Nou Barris. El Diputat Josep Monràs, encarregat de inaugurar la jornada, va voler destacar l’important paper de les escoles municipals de música i arts: «són el pulmó del sector cultural i creatiu de Catalunya, gràcies a la seva tasca de desenvolupar els talents artístics del més petits i petites i per a totes les edats i estar obertes al servei dels ciutadans i de les famílies.»

També hi vam poder gaudir de la ponència «Les arts i el cervell: és possible una educació integral que no contempli aquests dos factors?» de David Bueno, director de la Càtedra de Neuroeducació i professor i investigador de la Secció de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament de la Universitat de Barcelona.

Bueno va posar l’accent en el potent efecte que tenen la música i les arts plàstiques per «educar en majúscules», per afavorir la comunicació i el coneixement creatiu del món exterior i interior. «Un cervell actiu i degudament estimulat troba en les arts un gran aliat, ja que és una de les activitats que més potencien les connexions neuronals, estimulen la creativitat i generen emocions positives per enriquir la vida humana i social. Les arts, per tant, haurien de ser un eix vertebrador del sistema educatiu.»

Seguidament, vam donar pas a Irene Demestres de Creactium, que va fer pensar els participants, a través de diversos exercicis pràctics sobre temàtiques clau per als membres de la xarxa com són la promoció de centres d’arts interdisciplinaris, la millora de la gestió als centres o la inclusió de tothom a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts.

La trobada va concloure amb la intervenció de la coordinadora de l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona, Teresa Sambola, que va destacar que la jornada havia complert amb els objectius de «compartir, aprendre i reflexionar», i va anunciar les línies de treball  de la xarxa en marxa, com són la reunió plenària de febrer, les trobades de grups de treball, l’espai Compartim i les accions formativa per a la prevenció de l’assetjament.