27/09/2022 13:39 h.

Trobada presencial d’inici de curs de la Xarxa EMPA

El passat 22 de setembre vam celebrar la trobada d’inici de curs de la Xarxa d’Escoles Municipals de Persones Adultes (XEMPA) centrada en «La inclusió educativa a les escoles municipals de persones adultes». L’acte va ser inaugurat per la gerent de Serveis d’Educació, Francesca Alaminos, que va celebrar haver-nos pogut trobar presencialment per primera vegada des de l’arribada de la pandèmia.

La jornada es va dividir en tres blocs, un primer de reflexió, en el que l’Eva Saura, tècnica d’educació de la Oficina de Planificació Educativa va compartir els resultats quantitatius del Panel 2021 de les escoles municipals de persones adultes i la ponència de l’Aurèlia Rubio, filòsofa i assessora de formació del CEFIRE de Gandia, que ens va ajudar a iniciar la reflexió  sobre com avançar cap a unes escoles de persones adultes més inclusives.

Després es va donar pas a un segon bloc, aquest de participació i diàleg, en què a través de diverses dinàmiques i treball grupal, vam poder compartir projectes inclusius en marxa a les escoles i propostes d'accions a impulsar per millorar la inclusió a les EMPA.

Com a últim bloc, l’Araceli Rodríguez, cap de la Oficina de Planificació Educativa, va fer una presentació de les principals línies d’acció en marxa de la Xarxa i la Dolors Bautista, tècnica d’Educació de la Diputació de Barcelona, va recordar els recursos del Catàleg 2022 adreçats a escoles municipals de persones adultes.

Engeguem un nou curs amb moltes ganes de continuar endavant, d’impulsar noves línies de treball, amb la voluntat de tornar al territori i amb l’esperit d’aconseguir que cada vegada participi més gent i de més perfils a la Xarxa EMPA. Agraïm a tothom la seva participació, generositat i compromís i desitgem un molt bon inici de curs!