01/07/2021 11:33 h.

XEMEE #COMPARTIM: procés de matriculació i organització del curs 2021-22

Nadia Snopek / Shutterstock.com

La trobada #Compartim el procés de matriculació va tenir lloc el passat 19 de maig, a través de la plataforma TEAMS. Van assistir les tècniques municipals i les direccions de tots els municipis  de la Xarxa: Badalona, Cornellà del Llobregat, Gavà, Granollers, Mollet i Terrassa.

A petició dels membres de la Xarxa d’escoles municipals d’educació especial (XEMEE), es va organitzar aquesta trobada per poder compartir els dubtes i inquietuds respecte al procés de matriculació i alguns aspectes organitzatius del curs 2021- 2022.

La trobada va possibilitar que les tècniques municipals i els equips directius poguéssim compartir les principals inquietuds, respecte al procés de matriculació i l’organització, i identificar aquells elements que són comuns en totes les escoles de la Xarxa.

A continuació, es mostra un petit recull dels principals elements que es van debatre respecte a la matrícula  i l’organització.

Procés de matriculació:

1. L’augment de la demanda de places, sense que hi hagi increment de l’oferta.
  2. La incorporació a l’escola d’alumnat amb més afectació sense que hi hagi un augment dels recursos per atendre’l.
  3. El càlcul de l’oferta de places segons la ràtio de l’alumnat que deixa la plaça lliure i no de l’alumnat que entra nou.
  4. La manca de recursos per donar resposta a les necessitats dels infants i joves en les etapes d’escolarització no obligatòria: 0 a 6 anys i a partir dels vint-i-un anys.
  5. La transició escola educació especial – món laboral o altres ofertes formatives.

Organització curs 2021- 2022:

1. No se sap si el pròxim curs es mantindrà el suport COVID-19 que han tingut aquest any.
  2. La necessitat d’incorporar el perfil professional d’infermeria a totes les escoles d’educació especial.
  3. No se sap com quedaran els grups bombolla.