Què hem fet?

Xarxa d’escoles municipals de música i arts (XEMMA)

Què hem fet?

Pla de Treball

Consulta el Pla de Treball del 2023-2024 de la Xarxa

Pla de treball 2023-2024

Balanç de la xarxa

Per conèixer l’activitat de la Xarxa EMMA consulteu el balanç d’activitat de 2022

Balanç d'activitat 2021

Per conèixer l’activitat de la Xarxa EMMA consulteu el balanç d’activitat de 2021

Balanç d'activitat 2021

Publicacions


Article Les arts i el cervell: és possible una educació integral que no tingui en compte aquests dos factors?, elaborat per David Bueno i Torrens, en el marc de la ponència marc de la Trobada d’inici del curs 2022-2023 de la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts, del 9 de novembre del 2022.

Les arts i el cervell: és possible una educació integral que no tingui en compte aquests dos factors?

L’Àrea d’Educació, Esports i Joventut en el marc de la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts, amb la col·laboració de l’Associació Catalana d’Escoles de Música i l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, ha elaborat el document marc “Protocol per a la detecció, actuació i prevenció de l’abús sexual i l’assetjament a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts", sobre el paper de les escoles de música, dansa i centres de les arts en la detecció, prevenció i actuació de l’abús sexual i l’assetjament.

També podeu consultar el document Pautes per a l’elaboració d’un protocol, el model de flyer per a fer difusió del Protocol adaptable a cada escola, la Guia per a la comunitat educativa i els vídeos de la jornada de Presentació del Document Marc.

Prevenció, detecció i actuació davant situacions d’abús sexual i assetjament a les EMMA

El Grup de treball Centres Integrals de les Arts de la Xarxa d’Escoles Municipals de Música, Dansa i Centres de les Arts, ha elaborat el document “Una visió interdisciplinària de l’educació i la pràctica artística”, un relat que aposta clarament per articular uns centres de les arts pensats en benefici d’unes pràctiques i contextos artístics interdisciplinaris i  centrats en les persones i en la comunitat.
Disponible també en castellà.

Una visió interdisciplinària de l’educació i la pràctica artística

En Boris Mir, Professor d'educació secundària expert en aprenentatge i en transformació educativa, en col·laboració amb Ruben Bes, Joan Fargas i Jordi Soler, professors de l’Escola Superior de Música de Catalunya i el Grup de millora contínua de la Xarxa d’escoles municipals de música i arts, han elaborat el document “Marc per a la millora i la innovació a les escoles municipals de música i arts”.

Aquest document ofereix a les escoles municipals de música i arts i els seus professionals, recursos per a la reflexió necessària a l’hora d’emprendre aquells projectes de transformació i millora que els capacitin per resoldre els reptes educatius i socials que han d’afrontar. Durant el 2022 s’ha publicat una nova versió del document, que incorpora una segona part que recull 55 pràctiques, que exemplifiquen el marc teòric inicial.

Marc per a la millora i la innovació a les escoles municipals de música i arts