19 de desembre de 2024

Programa sectorial per a finançar les obres i/o actuacions de reforma i adequació d’equipaments esportius municipals

La Diputació de Barcelona ha aprovat el règim regulador del Programa sectorial per a finançar les obres i/o actuacions de reforma i adequació d’equipaments esportius municipals. Amb aquest programa es dona suport al finançament de projectes i actuacions que permetin l’assoliment dels objectius específics següents:

  • Contribuir a mantenir les prestacions dels espais esportius en òptimes condicions per a la pràctica esportiva.
  • Garantir la seguretat dels usuaris/es de les instal·lacions esportives.
  • Allargar la vida útil dels elements constructius i les instal·lacions tècniques.

El 10 de gener de 2025 tindrà lloc una presentació a la sala d'actes de l'Edifici Migjorn del recinte Mundet.

Termini de sol·licitud: entre el 2 de gener de 2025 i el 28 de febrer de 2025

Els equipaments esportius municipals considerats elegibles són els següents:

  • Piscines cobertes (PCO)
  • Pavellons poliesportius (PAV)
  • Sales esportives (SAL)
  • Camps poliesportius (CAM)
  • Camps d’atletisme (ATL)
  • Pistes poliesportives (POL)
  • Piscines a l’aire lliure (PAL).

Els ens beneficiaris poden dur a terme les obres i/o actuacions següents, sempre que es tracti dels equipaments esmentats al punt anterior:

  1. Control d'accés; mesures anti-furts (càmeres, elements dissuasius, detectors de presència, alarmes, etc.); mesures anti-incendis (adequació o millora dels sistemes, portes tallafoc, detectors, alarmes).
  2. Millora de l’eficiència energètica i de la qualitat de l’aire: instal·lacions tèrmiques, de climatització i de ventilació; instal·lacions d’il·luminació; millora de l’aïllament de tancaments, façanes i cobertes; instal·lacions elèctriques i sistemes de monitoratge i de gestió energètics.
  3. Millores del tractament de l’aigua: sistemes d’impulsió, filtració i desinfecció d’aigua; sistemes d’estalvi i reaprofitament d’aigua; millores dels sistemes de reg.
  4. Connectivitat i adequació a l’entorn digital (xarxes, TIC, wifi i fibra òptica).
  5. Adquisició de dispositius i equips informàtics associats a la gestió eficient dels serveis dels equipaments esportius.
  6. Adquisició de llicències de programes informàtics, per a la digitalització dels accessos, la gestió, el seguiment de consums i/o manteniment de les instal·lacions.
  7. Adquisició d’equipament audiovisual com: equipament de captació, emissió, reproducció i processament d’imatge i so; dispositius mòbils; sistemes de projecció; monitors i similars.
  8. Adquisició de sistemes de senyalització digital, seguiment i avisos.
  9. Adquisició de mobiliari necessari per desenvolupar una bona prestació de serveis.
  10. Modificacions per canvi d’usos d’espais per esdevenir aptes per l’activitat esportiva.
  11. Adquisició de material inventariable i adequació d’espais i millores d’higiene i seguretat.
  12. Renovació de l’equipament i mobiliari dels espais esportius (maquinària  i control, il·luminació, sonorització, elements separadors, sistemes de intercomunicació i control centralitzat) i condicionament de l’espai per una millor funcionalitat i confort.
  13. Millores pel que fa a l’accessibilitat, la seguretat i el confort.
  14. Actuacions destinades a garantir el correcte funcionament de l’equipament esportiu i allargar la seva vida útil.

Són elegibles les despeses del capítol 6 del pressupost de despeses dels ens executors que, d'acord amb els termes de l’Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, impliquin un increment de capacitat, rendiment, eficiència o allargament de la vida útil del bé, i que estiguin relacionades amb les actuacions següents:

  1. Despeses que corresponguin a l’execució de les obres que tinguin relació directa amb l’actuació, que siguin estrictament necessàries i que s’executin en el període global establert.
  2. Despeses destinades a l’adquisició de béns de naturalesa inventariable, necessaris per al funcionament dels serveis, així com altres despeses que tinguin caràcter amortitzable.
  3. Honoraris professionals per la redacció de projectes i direcció dels treballs i dels treballs tècnics vinculats a les obres.

No resulten elegibles:

  1. Les despeses finançades amb càrrec als capítols 1, 2 i 4 del pressupost de l’ens.
  2. L’obra nova.
  3. La reposició d’inversions quan no suposin un increment de capacitat, rendiment, eficiència o allargament de la vida útil del bé.
  4. Els equipaments no inventariables, les despeses de permisos i llicències d’obres, neteja, desinfecció i jardineria.
  5. Obres i/o actuacions de tipologies diferents de les previstes en l’apartat actuacions elegibles.

El termini de presentació de les sol·licituds comença el 2 de gener de 2025 i acaba el 28 de febrer de 2025.

Models de documents per a fer la sol·licitud:

Per a qualsevol dubte, podeu posar-vos en contacte a través dels canals següents: