Projecte transformador «Joventut esportiva, societat activa»

(JESA)

La Diputació de Barcelona està impulsant aquest mandat un conjunt de projectes transformadors que, alineats amb les estratègies dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, volen donar resposta als reptes globals que té per davant el futur de la nostra societat.

Pel que fa a l’àmbit de l’activitat física i l’esport, tenim com a base l’afirmació de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), segons la qual “l’activitat física regular afavoreix la salut física i mental” i és beneficiosa per a totes les persones, independentment de la seva edat i la seva capacitat.

Es dona la circumstància que, actualment, el 81% de les persones adolescents no assoleixen els nivells d’activitat física recomanats per l’OMS, fet que no només afecta a aquestes persones durant tota la seva vida sinó que, a més, afecta als serveis de salut i a la societat en el seu conjunt.

Des dels Serveis d’Esports de la Diputació de Barcelona ens hem proposat lluitar contra el sedentarisme de les persones joves i contra l’abandonament esportiu, sobretot en aquell sector de la població que té més problemes per accedir a la pràctica fisicoesportiva.

Amb aquest esperit neix al 2020 el Projecte Transformador Joventut esportiva, societat activa, invertint en aquest mandat prop de 5,5 milions d’euros, en 218 municipis, per transformar la societat a través de l’esport, mitjançant diferents blocs d’intervenció:

• Amb ajuts econòmics per a col·lectius vulnerables.
  • Col·laborant en projectes municipals de referència adreçats a la comunitat
  • Amb suport directe a la implementació municipal del projecte transformador “Joventut Esportiva, Societat Activa” en el territori.
  • I amb la Comunitat JESA, una espai virtual per a totes aquelles persones que comparteixen afinitats d’interessos i de conviccions per millorar els nivells d’activitat física en la gent jove per a que tornin a gaudir de pràctiques fisicoesportives i així assoleixin actituds vitals positives.

Comunitat_JESA

JESA_Implementació