JORNADA Gestió d’Emergències Municipals i Protecció Civil: Espai d’experiències Incendi Forestal al Bages del 17 de juliol de 2022: El Pont de Vilomara i Rocafort, Sant Fruitós del Bages, Navarcles i Sant Vicenç de Castellet

10/06/2024 09:00 - 14:00

Espai Francesca Bonnemaison. C/Sant Pere Més Baix, 7 Barcelona.

Presentació

Enguany continuem amb el cicle de sessions monogràfiques sobre aspectes operatius de la protecció civil municipal adreçat a personal polític i tècnic. Aquest Espai d’Experiències té per objectiu millorar la resiliència dels municipis a partir de l’anàlisi de casos reals. Es vol afavorir un espai de reflexió pràctic que permeti posar en comú els reptes operatius dels ens locals davant les emergències, així com compartir les bones pràctiques de la mà dels seus responsables.

Aquesta any estarà dedicat a l’Incendi Forestal al Bages del 17 de juliol de 2022: El Pont de Vilomara i Rocafort, Sant Fruitós del Bages, Navarcles i Sant Vicenç de Castellet al Bages.

Els representants dels ajuntaments i els dels diferents cossos operatius d’emergències, seguretat i protecció civil exposaran com es va gestionar l’emergència durant els primers moments, la intervenció realitzada, l’assistència a les persones damnificades, la post emergència i la tornada a la normalitat.

Es vol reflexionar críticament sobre quines accions van anar bé, quines es poden millorar i com afavorir una coordinació operativa a escala municipal per donar la millor resposta possible davant les emergències.

Destinataris

Personal tècnic i càrrecs polítics que treballin en l'àmbit de la protecció civil municipal i membres de les Associacions de Defensa Forestal (ADF) i de les Associacions de Voluntaris de Protecció Civil (AVPC).

Inscripcions i programa

Per a personal dels ens locals de la Demarcació de Barcelona: cliqueu aquest enllaç

Inscripció per a altres assistents: cliqueu aquest enllaç.

Bloc 1 Taula Rodona. Visió Municipal

Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort. Enric Campàs, Alcalde.

Ajuntament de Navarcles. Alba Pérez, Alcaldessa i Rafa Pérez, Cap de Vigilants.

Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet. Eulàlia Sardà, Regidora de Benestar Social, Gent Gran i Medi ambient i Veronica Huguet, Tècnica de Medi Ambient i Protecció Civil.

Consell Comarcal del Bages. Noemi Fosas, Cap Tècnica Servei de Sostenibilitat Ambiental i Protecció Civil.

Bloc 2 Taula Rodona. Visió Cossos Operatius Generalitat de Catalunya i altres serveis implicats en l’emergència

Bombers. Edgar Nebot, Tècnic unitat GRAF (Grup de Recolzament d'Actuacions Forestals) dels Bombers de la Generalitat de Catalunya

Mossos d’Esquadra. Jaume Roca, Sotsinspector de l’ABP Bages-Moianès i Trini Bardolet, Caporala de la Unitat Regional de Medi Ambient de la Regió Policial Central dels Mossos.

Protecció Civil. Agnès Centellas, Responsable de Protecció Civil Serveis Territorials a la Catalunya Central de la Generalitat de Catalunya.

Servei d’Emergències Mèdiques. Enric Escalé, Sots cap del SEM a Catalunya Central.

Creu Roja. Olga Macias Coordinadora i Juan Antonio Garcia Director de Socors i Emergències de Creu Roja a Catalunya.

ADF. Jordi Tort. President de la Federació d'ADF del Bages-Moianès i Francesc Baylina. President ADF Bages Oriental.

Bloc 3 Taula Rodona. Treballs per a la millora de la prevenció d’incendis en les urbanitzacions. Diputació de Barcelona

Òscar Sànchez. Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d’Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari.

Lorena Perona. Servei d'Urbanisme.

Marcos de Francisco. Servei d'Equipaments i Espais Públics.